به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید عامری روز جمعه در نشست خبری به مناسبت پنجم دیماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور به فرمان امام خمینی(ره) در فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی کرمان افزود: آموزش‌های داده شده به کارکنان حفاظت هواپیمایی طبق آموزش های بین المللی است .
وی با اشاره به فرمایش پیامبر (ص) مبنی بر اینکه سلامت و امنیت دو نعمت مجهول و ناشناخته هستند گفت: انسان تا زمانی که در سلامتی است قدر این نعمت بزرگ الهی را نمی داند و موضوع امنیت نیز به همین گونه بوده و تنها در شرایط بحران است که معنای امنیت را می فهمیم .
حجت الاسلام عامری با اشاره به اینکه هر هواپیمایی که در دنیا سقوط می کند و خبر آن در دنیا مخابره می شود علاوه بر اینکه اثر مستقیمی بر جو جامعه می گذارد و مردم تا چند روز از پرواز برای مسافرت استفاده نمی کنند و در واقع امنیت یک کشور را به خطر می اندازد.
وی افزود: امام خمینی (ره) در پنجم دی ماه 1363 فرمان حضور سپاه در فرودگاه ها را صادر کرد و در همان زمان به لطف الهی دهها مورد از ربایش هواپیماها در آسمان و زمین خنثی شد و این در حالی بود که نیروها هیچ آموزشی ندیده بودند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه مسئولیت کادر پرواز بسیار سخت و سنگین است ،گفت: همکاران ما در مجموعه پرواز با تمام اقشار روبه رو هستند و از این رو یکی از وظایف آن ها معنویت افزایی در مجموعه یگان است.
وی برگزاری کلاس های قرآنی، سیاسی و فرهنگی را عامل بالا رفتن ضریب امنیتی نیروها دانست و گفت : در برخورد خدمه با مسافران ، لازم است آموزش های لازم به نیروها داده شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور ایجاد امنیت و پیشگیری را قبل از پرواز مهم عنوان کرد و گفت : بسیاری از افراد نسبت به موانع ایجاد شده در بازرسی های قبل از پرواز عکس العمل نشان می دهند اما حقیقت امر این است که بازرسی های قبل از پرواز برای امنیت جان خود مردم است.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانسته است ما را به بن بست برساند گفت: کشور ایران ظرفیت های زیادی دارد که با استفاده از آن ها می تواند باعث کاهش تحریم های خارجی شود.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.