به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه به مناسبت هفته پژوهش در آئین تجلیل از پژوهشگران نمونه در فرمانداری آستارا افزود: این شهرستان در حوزه زیرساخت های عمرانی ضعیف است و برای حل مشکلاتی نظیر آبگرفتگی معابر و فاضلاب به طرح های علمی نیاز دارد.
وی بیان کرد: آستارا از ظرفیت های علمی خوبی برخوردار است و شورای هماهنگی دانشگاه ها باید برای حضور دانشگاهیان در عرصه های مختلف برنامه ریزی کند.
رنجکش ادامه داد: هدایت پایان نامه و رساله های دانشگاهی به موضوع های مرتبط ضروری است و از پایان نامه ها حمایت مالی می شود.
وی گفت: دانشگاهیان از طرح حمایتی فرمانداری در ارتباط با پایان نامه ها استقبال نکردند و امیدواریم با تشویق استادان، پایان نامه های تحصیلی به موضوعات کاربردی هدایت شود.
فرماندار آستارا افزود: در اوایل دی ماه امسال نخستین همایش ملی پدافند غیر عامل مردم محور به میزبانی آستارا برگزار خواهد شد و مشارکت جامعه دانشگاهی ضروری است.
اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم در این آئین گفت: تشکیل شورای پژوهشگران با هدف حمایت از تلاشگران ضروری است و بسیاری از پژوهشگران به دلیل نبود حمایت های مادی و معنوی از فعالیت دلسرد شده اند.
در این جلسه رئیسان دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزش عالی و پژوهشگران آستارا، دیدگاه های خود را در زمینه مشارکت پژوهش محور دانشگاهیان برای توسعه این شهرستان بیان کردند و پژوهشگران نمونه دانشگاه ها نیز تجلیل شدند.
از 22 تا 29 آذر هفته ملی پژوهش است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است و حدود هفت هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، سما و غیر انتفاعی استاد شهریار آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.