به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن چله مهربانی چله انقلاب به مناسبت طولانی ترین شب سال (شب یلدا) و با توجه به در پیش بودن چلهمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شامگاه گذشته در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزار شد.
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و سازمان های مردم نهاد با برگزاری جشن شب چله با دعوت از کودکان کار، بی سرپرست، اوتیسم و هموفیلی شبی به یادماندنی را برای آنان خلق کردند، در این جشن ضمن پذیرایی از کودکان برنامه های مختلف فرهنگی هنری برای آنان برگزار شد.
جشن چله مهربانی امسال دومین سالیست که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت به همت سازمان های مردم نهاد با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه و حفظ آیین های کهن در راستای تحکیم بنیان خانواده برگزار شد.
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همچنین به مناسبت فرارسیدن شب یلدا مسابقه عکاسی دانه های یاقوت را به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه برنامه ریزی کرده که علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را تا پنجم دی ماه به شماره واتس آپ سازمان 09016473881 ارسال کنند.
برای ارسال عکس به این جشنواره ذکر عنوان دانه های یاقوت یا استفاده از روش های سفره های آرایی و یا برگه یادداشت بر روی سفره ها الزامی است.
پس از داوری به بهترین آثار رسیده شامل دو اثر برتر از نظر کارشناسان جوایزی به رسم یاد بود اهدا می شود.
شب یلدا به عنوان یکی از جشن های ایرانی در نقاط مختلف ایران جایگاه خاصی دارد، یلدا مراسمی است که در نخستین شب زمستان و بلندترین شب سال برپا می شود و سابقه ای چند هزار ساله دارد.
ایرانیان قرنهاست که شب آغاز فصل زمستان را که طولانی ترین شب سال است، جشن گرفته و با رفتار های آیینی و نمادین آن را گرامی داشته و جشن می گیرد، شب یلدا حاصل نگاه فرهنگ ایرانی به این رخداد طبیعی و مهمترین جشن ایرانی پس از نوروز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.