جیرفت :
امام جمعه جیرفت گفت: دشمنان به دنبال ترویج تفکر ضدانقلابی در جامعه هستند لذا در این زمینه هوشیار باشیم تا در نقشه آنها گرفتار نشویم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت افزود: بر اساس آیه قرآن کریم، منافقان به تفکر طاغوت اعتماد می کنند لذا امروز این طرز تفکر در لیبرالها و اصلاح طلبان دیده می شود.
وی با بیان اینکه لیبرالیسم به معنای آزادی مطلق است، تصریح کرد: این مساله یعنی خود را در بندگی شیطان قرار دادن و در نتیجه، این فرهنگ عقل را بر دین ترجیح داده و منجر به ایجاد تفکر سکولار می شود.
وی ادامه داد: منافقان بر این باورند که دین از سیاست جدا بوده و اداره جامعه بر پایه عقل محقق می شود که این مساله وظیفه سنگین جهاد مردم را کمرنگ تر می کند و مهمترین جهاد امروز، جهاد فکری است.
خطیب جمعه جیرفت اظهار داشت: تفکر لیبرال به شیوه نرم و منافقانه وارد جریان مدیران و احزاب کشور شده تا جایی که سخنگوی حزب کارگزاران می گوید، ولایت فقیه را منبعث از قانون اساسی می دانیم لذا این یعنی قبول مشروعیت ولایت فقیه در چارچوب قانون اساسی بوده و این قانون توسط مردم انتخاب می شود.
وی با بیان اینکه ولی فقیه مشروعیت خود را از نیابت امام زمان(عج) می گیرد، تصریح کرد: مشروعیت نظام اسلامی، یک مشروعیت الهی بوده و مهمترین اصل این نظام، ولی فقیه است ولی تفکر لیبرال و حزب کارگزاران مشروعیت ولی فقیه را از قانون اسایی می داند.
وی ادامه داد: تا زمانی ولی فقیه، حکم رئیس جمهوری را تایید نکند این حکم مشروعیت ندارد لذا مهمترین ویژگی جامعه اسلامی، حضور ولی فقیه است.
7450/7429
*سیرجان :
امام جمعه سیرجان امروزدرخطبه های نماز این هفته گف : زمان و فرصت برای مومن ، بهره مندی از فیوضات در پیشگاه الهی است و توصیه می شود شب یلدا را با تلاوت قرآن کریم ، مطالعه و عبادت سپری کرد و از نافرمانی خداوند دور بود و اگر دور هم جمع می شویم فرصت عبادت و فضیلت ، حفظ ارزشها وپرهیز از معاصی را از دست نداد.
حجت الاسلام سید محمود حسینی به تالارهای برگزاری جهت مدیریت صحیح مراسم هر تالار تاکید کرد و گفت : در هر مراسمی رعایت شئونات اسلامی جدی و ضروری است و باید هر مراسم اعم از عروسی یا جشن ها به خوبی برگزار شود و در برنامه ریزی ها زمان شروع و پایان مراسم و حفظ شئونات و ارزشها دیده شود .
وی ادامه داد: مردم خیلی وقت ها از این مراسم جشن یا عروسی به دلیل رسیدن زمان به نیمه های شب و همچنین عدم توجه به ارزشهای اسلامی رنج می برند و براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی و همچنین ستاد امر به معروف تالارها موظف به مدیریت بر اساس مصوبات هستند و هر مراسم عروسی باید تا 11شب به اتمام رسیده و جمع شود.
وی از ستاد امر به معروف و همچنین شورای تامین شهرستان در خصوص تشکیل جلسه با هدف مدیریت زمان در تالارهای عروسی و همچنین بنرها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر قدردانی کرد و گفت : باید بنرهای سطح معابر و خیابانها ساماندهی شوند و هر گروه یا فرد و موسسه ای هر مطلب و خواسته اش را در معرض دید عموم نگذارد و طرح ساماندهی مطالب روی تابلو هم نظارت شود.
خطیب جمعه سیرجان مسئولیت در جامعه اسلامی را مهم عنوان کرد و گفت : مسئولان به پست و مقام بی توجه باشند و رفع مشکلات جامعه را وظیفه و اولویت کاری خود بدانند و مبادا این مسئولیت و مقام دنیوی وبال در فردای قیامت شود و بی تفاوت بودن در برابر خواسته های بحق مردم یعنی در پیشگاه خداوند خجل و سرافکنده بود و به عذاب خداوند هم دچار شد.
حجت الاسلام حسینی به مناست های مختلف هفته از جمله تبریک میلاد حضرت مسیح ، روز ملی ثبت احوال ، سالروز زلزله بم ، تشکیل نهضت سواد آموزی و همچنین تشکیل بسیج کارگری پرداخت و در خصوص بسیج گفت : بسیج در همه جا حضور پررنگ دارد و بسیج کارگری امروز در خودکفایی اقتصادی تلاش می کند و تولید باید با کیفیت باشد و فرهنگ استفاده از کالای داخلی در جامعه نهادینه شود.
7435/ 5054
ادامه دارد...
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.