به گزارش ایرنا، رضا علیدادی روز چهارشنبه در آیین افتتاح 50 پروژه فنی صدا و سیما در کرمان افزود: استان کرمان با ویژگی های بارز و خاصی از جمله خصوصیات خوب اقلیمی، تنوع آب و هوایی، وجود معادن غنی و تکنولوژی مقدمه خوبی برای پیشرفت دارد.
وی ادامه داد: بروز و ظهور این استعدادها به وجود رسانه وابسته است و آن صدا و پیامی است که این عوامل را کنار هم نشانده و به مرحله بروز و اجرایی می رساند.
علیدادی با بیان اینکه صدا و تصویر می تواند فرهنگ را منتقل کند تصریح کرد: به وجود آمدن ذهنیات جدید در مردم موجب ایجاد خواسته ها و توقعات جدید خواهد شد که خود مقدمه تغییرات در بخش های مختلف خواهد بود.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی افزود: داشتن مسئولان و مدیران لایق در بخش های کشوری، لشکری و استانی در کرمان یک نعمت است که باید قدر دانست و بی شک کرمان تصویری خوب برای آینده پیش رو دارد.
وی با بیان اینکه 2 مرحله در کشور جمهوری اسلامی ایران زیرساخت های رسانه انجام شده است گفت: اول تا سال 1350 با 6 ساعت برنامه و مسیر توسعه دیگر نیز در سال 1384 با چهار یا پنج شبکه تلویزیونی و 6 شبکه رادیویی آغاز و متناسب با فناوری های روز بازنگردی شد.
علیدادی تصریح کرد: امروز در این استان میزان پوشش دیجیتال به بالای 94 درصد رسیده که این پوشش با تکنولوژی های جهانی تطبیق دارد و از نظر تولید محتوا هم در دنیا صاحب کرسی و امتیاز هستیم.
وی با توجه به 66 شبکه تلویزیونی فعال در کشور گفت: حدود 20 شبکه ملی، 33 شبکه استانی و 90 شبکه رادیویی در کشور وجود دارد در حالی که کشورهای اطراف بیش از 2 یا سه شبکه ندارند و این توانمندی ما را در صنعت رسانه می رساند.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی تصریح کرد: کرمان با بهره برداری های امروز جز نخستین استان هایی است که بسته سوم را برای 17 شهرستان از 23 شهرستان به بهره برداری می رساند.
وی همچنین گفت: با توجه به پراکندگی اقلیمی این استان و جدیتی که وجود دارد در 2 سال آینده شاهد پوشش 99 درصدی پوشش دیجیتال در کرمان خواهیم بود.
علیدادی افزود: معضلات پوشش رادیوی موج اف ام در کرمان نیز در حال بررسی است و ارتقای کیفیت آن را در دستور کار قرار داده و امیدواریم برنامه هایی که برای توسعه زیرساخت ها تعریف شده با جدیت به نتیجه قطعی برسد.
3029/9889
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.