جعفر رودری عصر سه شنبه در جریان سفر یکروزه خود به رودبار جنوب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی کردیم در بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب، میزان پیشرفت فیزیکی، مشکلات و موانع پیش رو و همچنین میزان اعتبارات مورد نیاز جهت اتمام پروژه ها را به طور دقیق بررسی کنیم.
همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه بازدید جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طرح های منابع طبیعی رودبار جنوب، گفت: بازدید از روند احداث بوستان جنگلی منطقه بهادرآباد و حوزه آبخیز زهکلوت از طرح های بازدید شده رودبار جنوب بود.
محمدحسن کردستانی به بازدید از روند احداث بوستان جنگلی منطقه بهادرآباد شهرستان رودبار جنوب اشاره کرد و افزود: این طرح طی یک برنامه پنج ساله در پنج فاز باید در سطح 2 هزار هکتار عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح بوستان جنگلی منطقه بهادرآباد شهرستان رودبار، امسال آغاز و مقرر شد هر سال 400 هکتار گونه های کهور، اکاسیا و کنار به صورت تلفیقی کاشته شود.
کردستانی ادامه داد: نحوه اجرای این طرح در قالب تفاهم نامه بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، فرمانداری و جمعیت هلال احمر شهرستان رودبار جنوب است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: توسعه فضای سبز و ایجاد منطقه گردشگری، تلطیف آب و هوا و تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل ریزگردها و افزایش نفوذ آب در خاک و تغذیه سفره های آب زیرزمینی از اهداف طرح بوستان جنگلی منطقه بهادرآباد شهرستان رودبار جنوب است.
کردستانی به بازدید از حوزه آبخیز زهکلوت در شهرستان رودبار جنوب اشاره کرد و گفت: این طرح 18 هزار و 296 هکتار مساحت دارد.
وی افزود: این حوزه با هدف تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی و کنترل سیلاب های وارده به شهر زهکلوت و روستاهای پایین دست از جمله چاه بهمن و حیدرآباد در سال 1395 مطالعه شده است.
کردستانی ادامه داد: احداث طرح حوزه آبخیز زهکلوت باعث مهار سیلاب های فصلی، افزایش نفوذ پذیری خاک می شود و در پایین دست از خسارت های وارده ناشی از سیل به مناطق مسکونی و کشاورزی جلوگیری کرده است.
وی تصریح کرد: این طرح شامل عملیات بند خاکی(تراکمی) با حجم عملیات مصوب 33 هزار مترمکعب و عملیات تثبیت سرریز سنگ و ملاتی با حجم عملیات مصوب یکهزار و 100 متر مکعب و با اعتبار مصوب 9 هزار و 250 میلیون ریال است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان رودبارجنوب امروز (سه شنبه )از طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کردند.
رودبار جنوب یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است و در فاصله 330 کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.