به گزارش ایرنا ،احمد انارکی محمدی شامگاه شنبه در نشست گفتمان کارآفرینان با مسئولان در محل فرمانداری رفسنجان افزود: بزرگترین معدن روباز مس خاورمیانه در رفسنجان است که لازم است در تولیدات مس و راه اندازی صنایع پایین دستی مس تلاشی وافر شود.
وی بیان کرد: 500 هکتار زمین در این راستا و برای اجرای طرحهای صنایع پایین دستی مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: کارآفرینان‌ با روحیه خلاقیت و نکته سنجی می توانند در تمام مواقع برای جامعه افتخار آفرین باشند و به واسطه کارآفرینی و استفاده از ظرفیت ‌ها و خلاقیت است که برخی شرکتهای خارجی در دنیا هزار میلیارد دلار در سال ارزش سهام شان است .
وی با اشاره به اینکه در فضای کسب و کارهای جدید تفکرات جدید نقش مهم دارند تصریح کرد : دلال‌ بازی با دلار به صورت غیرکارشناسی انجام شد و با بی تدبیری دلار روند افزایشی را طی کرد.
انارکی محمدی افزود: در این زمینه سه هزار نفر کل دلار کشور را در دست گرفتند و دلار به بالاترین نرخ رسید و رئیس جمهوری هم نظرشان این است که دلار به زیر 10 هزارتومان برسد که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود و قیمت دلار به پایین ترین نرخ برسد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم رفسنجان 31 و نیم درصد مالیات نسبت به کل کشور بیشتر پرداخت کردند.
انارکی محمدی اظهار داشت: این رقم نسبت به سال 92 حدود 63 درصد افزایش یافته بود که با پی گیرها بخشی از آن کم شد.
وی افزود: به دلیل وجود معادن در این شهرستان هر ساله این مالیات افزایش یافت که خوشبختانه اکنون کاهش یافته و امیدواریم روند کاهشی را طی کند.
انارکی محمدی در بحث انتشار سموم کشاورزی در رفسنجان بیان کرد: سال گذشته 125 سم فروشی غیر مجاز در این شهرستان تعطیل شد.
وی تاکید کرد: اراضی پسته به صورت خرده مالکی هستند که مالکان در هر تاریخی و به صورت بی رویه سموم را منتشر می کنند و موجب بروز خسارات به آب و هوا، کودکان، مردم و اراضی می شوند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: سمپاشی هوایی موفقیت آمیز و در دست پی گیری است اگر امکان باشد در یک تاریخ واحد کل اراضی پسته سمپاشی شود تا از بروز خسارات جلوگیری شود.
انارکی محمدی به اختصاص یکهزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای اجرای طرحهای روستایی از 2 سال گذشته اشاره و تصریح کرد: طی مدت یاد شده 20 درصد این اعتبار آن هم با بروکراسی های اداری جذب شده امیدواریم که 80 درصد دیگر نیز در راستای اشتغالات روستایی و طرحهای زیر 10 هزار نفر جذب شود و آمار بیکاری کاهش یابد.
*150 تعاونی در استان کرمان تشکیل شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست به ایجاد 150 تعاونی در استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: اگر در سال سه هزار شغل در رفسنجان ایجاد کنیم نرخ بیکاری شهرستان را می توان ثابت نگه داشت.
رضا اسماعیلی بیان داشت: وضعیت کارآفرینی در رفسنجان نسبت به دیگر شهرستان های کرمان خوب نیست و آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی رشد چندانی ندارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: نسبت به موضوع اشتغال در رفسنجان باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.
شهرستان رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.