به گزارش ایرنا، اسماعیل شفاعی روز یکشنبه در آیین تکریم از کتابداران، دست اندرکاران و فعالان عرصه کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: سند حرفه‌ای کتابداری رونمایی شده است که در آن مشخص شده که کتابداران باید به چه مباحث و مبانی آشنایی کامل داشته باشند.
وی تصریح کرد: از سال 92 اقدامات خوبی در حوزه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صورت گرفته است و تصویب چارت سازمانی نهاد کتابخانه‌ها، رشد قابل قبول در پرداخت حقوق‌ها، تبدیل وضعیت استخدامی همکاران از جمله آنها بشمار می رود.
معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: هوشنگ مرادی‌کرمانی ذخیره و سرمایه‌ای برای حوزه کتاب و کتابخوانی کشور و استان کرمان محسوب می‌شوند.
وی افزود: حضور مرادی کرمانی در هیات امنای کتابخانه عمومی، اتفاقات و کارها و کمک‌های بزرگی را برای ما به ارمغان می‌آورد و دست یاری به سمت ایشان دراز می‌کنیم.
نویسنده کرمانی و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز گفت: کتاب همیشه غریب بوده است، مسئولان واسطه بین ما و کتاب هستند، هر وقت مسئولان و شاعران و نویسنده‌ها و افرادی که کارهای فرهنگی انجام می‌دهند قادر بودند آدم دلسوز و همدل پیدا کنند، شاهکارهایی آفریده شده است.
هوشنگ مرادی کرمانی با بیان اینکه ادبیات ریشه در زن دارد افزود: همه به وسیله مادران خود از زمان کودکی لالایی را شنیده‌اند و کودکی آنها از لالایی و افسانه‌ها شروع می‌شود و الان هم بیشترین کسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند خانم‌ها هستند.
وی تاکید کرد: ادبیات عامیانه ما سینه به سینه از زنان و مادران آفریده شده است و این دست‌مایه همیشگی و ماندگار ادبیات جهانی است، اگر ادبیات عامیانه را بخواهیم حذف کنیم، نویسنده‌های بزرگی همچون فرودسی و شکسپیر و غیره را باید حذف کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود و بیش از 135 هزار نفر نیز عضو این کتابخانه‌ها هستند.
محمد جواد حسین زاده افزود: طی هفت ماهه امسال یک میلیون و 400 هزار مورد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان صورت گرفته و 600 هزار جلد کتاب نیز به امانت داده شده است.
وی با بیان اینکه 30 هزار نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت دارند تاکید کرد: 30 کتابخانه در سطح استان توسط خیران کتابخانه‌ساز راه‌اندازی شده و 16 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای به استان اهدا کرده‌اند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: یکی از خیران استان دیه فرزندش را که سال گذشته در سانحه تصادف درگذشته بود برای ساخت کتابخانه اهدا کرده است.
وی گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، بازگشایی سه باب کتابخانه و افتتاح یک باب کتابخانه از جمله برنامه‌های هفته کتاب امسال در استان کرمان است.
در این آیین که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در تالار برق کرمان برگزار شد از کتابداران و فعالان حوزه کتابخانه های عمومی استان کرمان تقدیر شد.
26 آبان تا 2 آذر هفته کتاب نام گذاری شده است.
7437/ 5054

7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.