به گزارش ایرنا، سید علی هاشمی روز شنبه به مناسبت هفته کتاب در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر سه شهر و 32روستای استان فاقد کتابخانه عمومی است و 30 روستا نیز می توانند کتابخانه سیار داشته باشند.
وی اظهار داشت: هرچند تعداد کتابخانه های عمومی استان نسبت به 11 کتابخانه عمومی استان تا قبل از انقلاب افزایش 6 برابری داشته ولی همچنان تقویت زیرساخت ها در این بخش ضروری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: براساس سند چشم انداز 1404 باید تعداد کتابخانه های عمومی استان بوشهر به 130 واحد برسد که در این ارتباط همکاری خیران، مسئولان و اصحاب رسانه ضروری است.
هاشمی بیان کرد: در زمان حاضر875 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان بوشهر وجود دارد که در اختیار 34هزار و 500 نفر عضو قرار می گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: بیشترین گروه عضو کتابخانه های عمومی استان با 65 درصد کودکان و نوجوانان، 23درصد جوانان و کمترین عضو نیز با 13 درصد مربوط به جمعیت میان سال است.
وی یادآور شد: بیشترین میل به مطالعه با 37 درصد مربوط به گروه سنی ابتدایی است و اگر این گروه سنی به مطالعه علاقه مند و هدایت شوند در زمره کتاب خوانان آینده قرار می گیرند.
هاشمی گفت: براساس آمارها زنان استان بوشهر 55 درصد نسبت به مردان کتاب خوان تر هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درباره پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها اضافه کرد: پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها سبب رونق کتابخانه های استان می شود دراین ارتباط سال گذشته شهرداری های استان بوشهر سه میلیارد و200 میلیون ریال و درسال جاری نیز تا آخر مهر 2میلیارد و 960 میلیون ریال اعتبار پرداخت کرده اند.
وی شعار بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی را 'حال خوش خواندن' عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخانه ای و مدرسه ای، دومین نشست تخصصی علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، رونمایی از کتاب‌های جدید، جمع‌ خوانی کتاب، مسابقه کتابخوانی، خلاصه نویسی، همایش بزرگ کتابداران و قصه گویی از جمله برنامه های این هفته است.
هاشمی یادآور شد: امسال برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر 5.5 میلیارد ریال و برای ساخت، 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
وی گفت: در دهه فجر امسال بزرگترین کتابخانه عمومی استان درکوی دواس با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و 12 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن افتتاح می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.