حجت الاسلام عبدالله عزیزی روز سه شنبه در حاشیه جلسه ارزیابی وضعیت بازار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پیرو ارسال نامه ای از سوی نهاد ریاست جمهوری به وزارت کشور به مدیران کل دفاتر مربوطه در سطح استان ها بر برگزاری جلساتی مبنی بر رصد شدیدتر بازار و ارائه راهکار و پیشنهاداها برای ثبات در قیمت ها تاکید شده است.
عزیزی با تاکید براینکه این نظرات باید هر هفته توسط دستگاه های مرتبط با حوزه بازار جمع آوری شود، افزود: این جلسه به منظور بررسی وضعیت فعلی بازار است تا دلایل نوسان قیمت و نظرات کارشناسانه برای کاهش و رفع آن اعمال شود.
وی یادآور شد، وظیفه داریم براساس نقطه نظرات ارائه شده، جمع بندی کلی انجام داده و خروجی را برای نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور ارسال کنیم.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه افزود: زمانی که مجموعه ای از نظرات و راهکارها از استان ها گرفته شود، بی شک در راستای ثبات بخشیدن به بازار اثربخش است.
وی در پاسخ به این سوُال که چه عواملی در بی ثباتی بازار و نامساعدشدن وضعیت اقتصادی مردم تاثیرگذار است، گفت: نزدیک به 40 سال است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به تفکر و مسیر متفاوت و باارزشی که طی می شود، تحریم ها و فشارهای متعددی بوده است.
عزیزی با تاکید براینکه برخی با موج بی ثباتی و دامن زدن بر افزایش قیمت ها همراه شده اند،گفت: گرچه تحریم ها بی اثر نیست ولی نمی توان گفت که همه مشکلات امروزه اقتصادی به دلیل اعمال این تحریم ها است و در این میان کمک کاری ها و بی توجهی هایی نیز وجود دارد.
وی بر لزوم مشارکت مردم استان تاکید کرد و گفت: برخی مناطق و انبارها از رصد بازرسان مغفول مانده و مردم همواره ناظر عمده مسایل و مشکلات مردم در دل بازار هستند که باید از انبارهایی که نیازهای مردم را احتکار کرده اند گزارش دهند.
این مسئول از سامانه 111، مراجعه حضوری و یا تماس با سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان راهکاری برای ارسال گزارش های مردمی یاد کرد.
در این جلسه مدیران و نمایندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی، صنعت ، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، اتاق بازرگانی، گمرک و اتاق اصناف حضور داشتند که به ارائه نقطه نظرات و راهکارها برای بازگشت ثبات در بازار پرداختند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.