به گزارش خبرنگار ایرنا، تاکنون احتکار 2 انبار در شهرستان سنندج محرز شده و چهار انبار مشکوک به احتکار کالا نیز در شهرستان قروه از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی شناسایی و در دست بررسی است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص انبارهای احتکار کالا در سنندج گفت: در این دو انبار هفت قلم کالا به ارزش 2 میلیارد و 264 میلیون و 535 هزار ریال احتکار شده بود که از سوی گروه های مشترک بازرسی شناسایی و کشف شد.
فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کالا شامل 610 حلب روغن 16 کیلوگرمی، 500 هزار عدد چای لیپتون، سه هزار و 540 قوطی رب 820 گرمی، 254 کیسه برنج هندی 10 کیلوگرمی، 2 هزار و 511 کیسه آرد یارانه ای، 2 هزار و 629 کیلوگرم انواع ادویه و 32 هزار و 320 کیلوگرم آرد سوخاری است.
وی با بیان اینکه کالاهای احتکار شده توقیف و پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع شد، اضافه کرد: در سطح استان گروه های مختلفی متشکل از دستگاه ها و نهادهای اجرایی برای مبارزه با احتکار کالا و گرانفروشی تشکیل و همه روزه در حال بازرسی از انبارها و واحدهای صنفی هستند.
فرماندار قروه نیز در خصوص کشف چهار انبار مشکوک به احتکار کالا در این شهرستان گفت: این سه انبار با دستور قاضی تعزیرات حکومتی پلمپ شد ولی پرونده در مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.
موحد امان الهی یادآور شد: در صورت محرز شدن احتکار کالا در این انبارها تمام آن ضبط و متخلفان نیز جریمه خواهند شد.
وی یادآور شد: گروه بازرسی مشترک این شهرستان متشکل از نماینده فرماندار، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت و نماینده اصناف در چند روز گذشته چهار انبار را مورد بازرسی قرار دادند.
امان الهی اضافه کرد: در این بازرسی ها یک انبار پلمپ و سه انبار نیز به علت وجود کالاهای فاسد شدنی توقیف شد و پرونده آنها در دست بررسی است.
وی اظهار داشت: بیشتر کالاهای این انبارها شامل برنج ایرانی و چای است و تعزیرات حکومتی 72 ساعت فرصت دارد تا نسبت به صدور رای احتکار یا عدم احتکار در این انبارها رای صادر کند.
به گزارش ایرنا، حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.