به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب افزود: بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه هزینه می شود که این رقم در نوع خود بسیار چشمگیر است.
وی اظهار داشت: در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان سال 96 در غرب کرمانشاه ، علاوه بر اینکه شمار زیادی از واحدهای مسکونی و تجاری تخریب و یا دچار خسارت شدند ، 235 باب مسجد نیز در این حادثه دچار آسیب شده است.
وی بیان کرد: با اهتمام و توجه دولت ، 150 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مساجد خسارت دیده ناشی از زلزله پارسال غرب کرمانشاه اختصاص یافته است.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: با وجود قول های مساعد چند نهاد ارزشی کشوری برای بازسازی مساجد خسارت دیده ناشی از زلزله پارسال ، تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
به گفته بازوند ، دولت تا پایان کار بازسازی مناطق زلزله زده ، در کنار و همراه زلزله زدگان است و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تسریع بخشیدن به روند ساخت و سازها استفاده می شود.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بازدید از پروژه های عمرانی ، روند ساخت و ساز در شهر و روستاها ، مسکن مهر و همچنین روند احداث بیمارستان از برنامه های سفر امروز استاندار کرمانشاه به سرپل ذهاب بود.
محبت جمالی نیا افزود: بازدید از روند احداث مرحله های نخست و دوم بیمارستان در دست احداث سرپل ذهاب و پروژه ۱۷۶ واحدی مسکن مهر شیرودی و همچنین روند ساخت واحدهای مسکونی محله های فولادی و ترابی نیز امروز با حضور استاندار کرمانشاه و هیات همراه بررسی شد.
وی اظهار داشت: در این بازدید استاندار کرمانشاه ، موضوع گرانی مصالح و کمبود آهن آلات در ساخت و سازها و چگونگی کار پیمانکاران و دستگاه های مختلف در روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله پارسال بررسی شد.
فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: قرار است در جلسه ای در استانداری کرمانشاه با حضور مدیران بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های اجرایی ، روند ساخت و ساز و دیگر مشکلات فراروی زلزله زدگان در مناطق زلزله زده به ویژه شهرستان سرپل ذهاب رسیدگی شود.
جمالی نیا گفت: در جریان بازدید امروز استاندار کرمانشاه از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب ، به پنج هزار و 900 مستاجر بابت اجاره بهای واحدهای مسکونی ، تسهیلات مورد نیاز پرداخت شد.
وی افزود: در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال ، ۳۳ هزار واحد مسکونی در سرپل ذهاب آسیب دید که از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد احداثی در مناطق شهری و روستاها و ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد نیز تعمیری است.
وی روند ساخت و سازها در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیشتر واحدهای مسکونی تعمیری نیز عملیات آن ها پایان یافته است.
وی گفـت: بررسی ساخت و ساز 2 روستای جابری و سراب ذهاب نیز از دیگر برنامه های سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان سرپل ذهاب بود.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر مرز با عراق ، در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.