علی ابراهیم نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زلزله 6 ریشتری 'ازگله' استان کرمانشاه که شهرهای جنوبی آذربایجان غربی را نیز لرزاند، باعث تخریب دیوار سیمانی به طول 31 متر و بخشی از نمای این ساختمان شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و کارشناسان بخشداری برای برآورد میزان خسارت وارده در محل حضور یافتند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان میاندوآب هم به ایرنا گفت: پس از وقوع زلزله روز گذشته تا کنون به جز مورد شهر باروق خسارتی گزارش نشده است.
هادی حقوردی افزود: اما در زلزله ماه گذشته کرمانشاه بر اساس مراجعه اهالی روستاهای شهرستان مبنی بر آسیب دیدن واحدهای مسکونی در روستاها، کارشناسان این نهاد برای بررسی و برآورد خسارات احتمالی به روستاها اعزام و مشخص شد که دیوار محوطه سه واحد به علت غیر ایمن بودن فرو ریخته است.
وی بیان کرد: همچنین 150 واحد شامل 145 واحد روستایی، سه باب مسجد و 2 واحد تجاری به صورت جزئی ترک برداشته بودند.
وی همچنین با بیان اینکه 23 هزار واحد مسکونی روستایی در میاندوآب وجود دارد، گفت: از این تعداد، کار مقاوم سازی 10 هزار و 500 واحد آغاز شده که 9 هزار و 600 واحد به اتمام رسیده و پایان کار صادر شده است.
هادی بیان کرد: با این روند 40 در صد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده که از کشوری و استانی بیشتر است.
وی افزود: امسال این شهرستان از نظر کیفیت ساخت و ساز روستایی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: اگر بانک ها در روند اعطای تسهیلات مسکن روستایی و اخذ ضمانت سختگیری نکنند می توانیم بیشتر از این نیز در امر مقاوم سازی مساکن روستایی گام برداریم.
بخش باروق با 72 روستا در 25 کیلومتری شهرستان میاندوآب و در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093
**خبرنگار: زین العابدین شیخی**تنظیم کننده: پیمان پاکزاد** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.