به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که با حضور محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان در استانداری کرمانشاه افزود: بنیاد مسکن ساخت روستاهایی که در معرض خطر ریزش کوه هستند را در اولویت قرار دهد.
او ضمن مثبت ارزیابی کردن کارنامه بانک ها در پرداخت تسهیلات از آنان خواست که در کاهش رنج بیکاری استان کرمانشاه نیز سرمایه گذاری کنند.
بازوند زلزله بیکاری را به مراتب سخت تر از زلزله هفت و سه دهم ریشتری سال گذشته عنوان کرد و گفت: هیچ خانواده کرمانشاهی نیست که تعدادی بیکار نداشته باشد و همه خانواده های کرمانشاهی از بیکاری رنج می کشند.
وی روند تسریع بانک ها در پروژه های اقتصادی را ضروری عنوان کرد.
به گفته او، اقتصاد کشور ما بانک محور است و اگر بانک ها به عملکرد خود در پروژه های اقتصادی سرعت ندهند از توان بخش خصوصی کاسته می شود.
وی با اشاره به شرایط خاصی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند خواستار بها دادن به بخش خصوصی و برطرف شدن موانع سرمایه گذاری این بخش شد.
او بسیاری از موانع را در نتیجه ساختار بروکراسی کشور عنوان کرد.
بازوند به تملک درآوردن واحدهای اقتصادی توسط بانک ها را به نفع اقتصاد کشور ندانست و از مدیران کشوری بانک ها خواست تا در خصوص تعیین تکلیف این واحدها به مدیران استانی بانک ها اختیار لازم داده شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور مدیران عامل بانک های ملی، سپه و صنعت و معدن در جلسه امروز گفت: 80 درصد منابع کشور در اختیار این سه بانک است که می توانند به استان کرمانشاه کمک بزرگی بکنند.
بازوند اعلام کرد که بانک های ملی، سپه و صنعت و معدن در مجموع 22 میلیارد تومان برای ساخت چند مدرسه بزرگ و نیز خرید یک دستگاه سیتی آنژیو در استان کرمانشاه هزینه خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگرانی ها در خصوص تسهیلات پیلوت مسکونی گفت: در دولت مبلغی برای این تسهیلات در نظر گرفته شده است و شهرداری ها نیز تحت عنوان پیلوت مسکونی پروانه صادر می کنند لذا زلزله زدگان بابت تسهیلات این بخش نگران نباشند.
وی از هیات دولت نیز بابت امهال هزار میلیارد تومان سود بانکی تشکر کرد و افزود: دولت 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به مناطق زلزله داده است که هزار میلیارد تومان سود آن را نیز تقبل کرده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی خواست در ساخت بیمارستان سرپل ذهاب سرعت عمل داشته باشد چرا که به گفته او مردم باید کلی هزینه کرایه تاکسی بدهند تا به محل بیمارستان فعلی برسند.
بازوند همچنین با اشاره به در نظر گرفتن 16 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مساجد تخریب شده در مناطق زلزله زده خطاب به مدیر اوقاف و خیریه استان گفت: افکار عمومی و کسانی که درد دین دارند از این سازمان انتظار مشارکت در ساخت را دارند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.
در این جلسه فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب نیز ضمن انتقاد از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بابت کوتاهی در ساخت حرم احمد بن اسحاق گفت: عجیب است که تمام دستگاه های اجرایی می توانند از ظرفیت خیران استفاده کنند اما سازمانی که عنوان امور خیریه را یدک می کشد نمی تواند از ظرفیت این بخش برای ساخت اماکن مذهبی در مناطق زلزله زده استفاده کند.
حجت الاسلام آیت عباسی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه نیز در پاسخ گفت: موارد وقف مشخص است و طبق فتوای مراجع دینی نمی توان خارج از مورد وقف استفاده دیگری کرد.
او در خصوص بقعه احمد بن اسحاق نیز گفت؛ تا قبل از زلزله این مکان ماهیانه یک و نیم میلیون تومان درآمد داشت در حالی که اوقاف سالیانه 50 میلیون تومان خرج این مکان می کرده است.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.