روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در سومین نشست شورای هماهنگی استان های منطقه سه آمایش کشور که با حضور آقامحمدی رییس این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: جنگ تحمیلی هشت سال فرصت توسعه را از استان های مرزی غرب کشور گرفت و پیامدهای خاص خود را در پی داشت.
وی اظهار داشت: اگر جنگ نبود اکنون جمعیت قصرشیرین از 65 هزار نفر در ابتدای انقلاب به 200 هزار نفر رسیده بود. در حالی که جنگ و پیامدهای آن باعث شد که الان تنها 16 هزار نفر جمعیت داشته باشد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: استان های مرزی زاگرس نشین، مرزداران شجاع کشور هستند و وظیفه حفاظت از جنگل های عظیم زاگرس را عهده دار هستند. همچنین این استان ها در حوزه های دامپروری و کشاورزی دارای پتانسیل های بسیاری هستند. ولی با این وجود سهم کمی از توسعه و اشتغال کشور برخوردارند.
بازوند افزود: مناطق زاگرس نشین برای توسعه نیازمند افزایش اختیارات مدیران استانی هستند و وزارتخانه ها باید به این سمت گام بردارند.
به گفته استاندار کرمانشاه ، آمایش یک سند بسیار مهم و راهبردی برای توسعه استان است که با کمک آن می توان یک اقتصاد پویای درونزا و در عین حال برونگرا شکل داد.
وی اضافه کرد: تنها با کار و تلاش مداوم می توان به توسعه رسید و باید تلاش کنیم این فرهنگ را در میان مردم منطقه نهادینه کنیم.
استاندار کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه 400 هزار نفر حاشیه نشین دارد که بخش قابل توجهی از این جمعیت از شهرها و استان های همجوار به اینجا آمده اند.
بازوند افزود: این حجم عظیم از جمعیت حاشیه نشین موجب پدیدآمدن آسیب های اجتماعی بسیاری در شهر کرمانشاه شده است.
وی اظهار داشت: اورامانات دارای پتانسیل های بسیار بالایی در حوزه گرشگردی است و آن را می توان همسنگ یک دریا و یا چند چاه نفت دانست.
استاندار کرمانشاه گفت: استان های منطقه سه (لرستان، کرمانشاه، همدان و ایلام) از پتانسیل ها، ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف تجاری و بازرگانی و به ویژه گردشگری برخوردارند.
بازوند افزود: استان های زاگرس نشین در حوزه گردشگری ظرفیتی همسنگ استان های البرزنشین برخوردارند ولی نتوانسته ایم از این ظرفیت ها در راستای توسعه منطقه به خوبی استفاده کنیم.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.