استاندار آذربایجان غربی گفت: پیشمرگان مسلمان از جمله اولین کسانی بودند که در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مهاباد، محمدمهدی شهریاری پیش از ظهر چهارشنبه در آیین آغاز بکار اجلاسیه شهدای پیشمرگ مسلمان کرد در مهاباد با بیان اینکه جانفشانی مرزنشینان موجب برقراری امنیت موجود در مرزها و نیز شهرهای مرزی شده است، افزود: تقدیم شهدا در دوران مختلف از میان پیشمرگان کرد مسلمان نشان‌دهنده اخلاص و دلبستگی این قشر به آرمان‌های نظام اسلامی است.

شهریاری با بیان اینکه وظیفه مردم و مسئولان قدردانی از خانواده شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی است که در مسیر امنیت و آرامش، جان خود را فدا کرده‌اند اضافه کرد: امروز وظیفه ما است که در ادامه امنیت ایجاد شده توسط شهدای پیشمرگه کرد مسلمان، اقدامات لازم برای حل مشکلات این مردم غیور را در حوزه‌های مختلف انجام دهیم.

وی اضافه کرد: پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر همچنین از نخستین رزمندگانی بودند که در مقابل بیگانگان از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کردند که باید قدردان این ایثار و جانفشانی آنان باشیم.

وی یکی از مهمترین‌مشکلات استان را در بخش کشاورزی و رکود در صنایع عنوان کرد و افزود:علیرغم مشکلات عدیده ای که در استان با آن رو برو هستیم ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی داریم که باید با مدیریت صحیح در راستای برطرف کردن موانع تولید و اشتغال از آنها بهره بگیریم.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این استان دارای 10 هزار هکتار باغات کشاورزی است که این یک سرمایه بزرگ برای استان و کشور است.

برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری با 80 غرفه در کنار تالار 6 هزار نفری ارومیه با موضوع های دفاع مقدس، تصاویر شهدا به صورت سه بعدی و المان، ماکت های عملیات های مختلف، صحنه های جنگ تحمیلی، ادوات جنگی، تصاویر عملیات مبارزه با ضد انقلاب و معاندان نظام، شهدای ترور و مدافعان حرم، برگزاری تئاتر خیابانی و سرود از جمله بخش های مختلف این کنگره است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.