خسرو شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 10 هزار و 529 راس دام سبک، 422 راس دام سنگین، پنج هزار و 300 قطعه طیور و 700 هزار قطعه آبزیان در سطح 369 روستای مناطق زلزله زده به صورت بهداشتی دفن شد.
او گفت: با وقوع زلزله آبان سال گذشته در استان کرمانشاه شاهد تخریب بسیاری از جایگاه های نگهداری دام و استخرهای پرورش ماهی و تلفات دام ها و آبزیان بودیم.
وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ها، دفن بهداشتی دام ها و آبزیان تلف شده بسیار اهمیت داشت که در این راستا دفن بهداشتی دام ها و آبزیان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه انجام شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اظهار داشت: علاوه بر بسیج تمام امکانات و ماشین آلات اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، اکیپ هایی هم از استان های همجوار به منظور کمک به شهرستان های زلزله زده اعزام شدند و در مجموع 65 تیم عملیاتی در مناطق زلزله زده نسبت به چاله کنی و ضدعفونی ( دفن بهداشتی ) دام ها و آبزیان تلف شده اقدام کردند.
شهبازی افزود: دفن بهداشتی دام ها هم از لحاظ جلوگیری از انتقال بیماری ها و هم از نظر زیست محیطی بسیار با اهمیت است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.