خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع زلزله آبان ماه در این استان بسیاری از جایگاه های دام تخریب و دام های زیادی تلف شدند که برای کمک به خسارت دیدگان و با تصویب هیات دولت، خسارت آنان توسط دولت پرداخت شد.
وی اظهار داشت: براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ 210 میلیارد ریال برای پرداخت خسارت تلفات دام و براساس مصوبه دیگری مبلغ 318 میلیارد ریال برای بازسازی اماکن دامی و مزارع پرورش ماهی و تلفات ماهی اختصاص یافت.
شهبازی با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی خسارت 11 هزار و 689 جایگاه دامی پرداخت شده است، اضافه کرد: مبلغ 216 میلیارد و 640 میلیون ریال در حوزه خسارت جایگاه های دام پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت خسارت تلفات دام نیز گفت: در جریان زلزله کرمانشاه 16 هزار و 305 راس دام سبک و 687 راس تلفات دام سنگین تلف شدند که در این راستا، مبلغ 97 میلیارد و 830 میلیون ریال برای جبران خسارت دام های سبک و برای تعداد 687 راس تلفات دام سنگین نیز مبلغ 26 میلیارد و 100میلیون ریال پرداخت شد.
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در جریان زلزله کرمانشاه، 168 مزرعه استخر پرورش ماهی خسارت دیده و ماهیان زیادی تلف شدند، افزود: مبلغ 33 میلیارد و 380 میلیون ریال نیز در این قسمت تخصیص و به خسارت دیدگان پرداخت شد.
شهبازی با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده، خسارت های زلزله به بخش کشاورزی استان به صورت دقیق برآورد و پرداخت شده است، گفت: روند پرداخت خسارات نیز به این صورت بوده که پس از بازدید کارشناسان از واحد تولیدی و برآورد خسارات وارده، نسبت به تکمیل فرم اقدام کرده و پس از تایید رئیس مرکز خدمات کشاورزی دهستان، بخشداری یا دهیاری، مدیر جهاد شهرستان، فرماندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت تسهیلات نیز اقدام شده است.
او تصریح کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زمان وقوع زلزله، ضمن بسیج تمام امکانات انسانی و ماشین آلات به منظور کمک به آسیب دیدگان؛ اقدام های مفیدی را در زمینه برآورد خسارت های زلزله در بخش کشاورزی، امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان، پرداخت خسارت به دامداران، کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش همچنین پرداخت خسارت بابت تلف شدن دام های سبک و سنگین، آبزیان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت انجام و تاکنون نسبت به تشکیل حدود 24 هزار فقره پرونده اقدام کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.