به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این زمین لرزه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

** اختصاص 210 میلیارد ریال اعتبار
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح خسارت پرداخت شده و حمایت های دولت از دامداران پرداخت و گفت: تمام تلاش ما پرداخت خسارات به دامداران خسارت دیده است.
خسرو شهبازی با اشاره به اختصاص 210 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت دامداران مناطق زلزله زده استان، افزود: دولت برای هر راس دام سبک 6 میلیون ریال و هر راس دام سنگین 30 میلیون ریال اختصاص داد.
او اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده در اثر زلزله اخیر، بیش از پنج هزار و 450 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خسارت 16 هزار راس دام سبک و 707 دام سنگین پرداخت شده است، گفت: براساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی و به استناد گزارش فرمانداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی، واکسیناسیون سال های گذشته و تاییدیه دامپزشکی برای این تعداد دام خسارت پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: دولت برای 30 هزار دام سبک و یک هزار دام سنگین 210 میلیارد ریال به عنوان غرامت اختصاص داد که براساس برآوردهای حدود 16 هزار راس دام دفن بهداشتی شده است.
وی اظهار کرد: اگرچه براساس این آمار و مستندات 12 هزار راس دام در زلزله در استان از بین رفت اما ما خسارت 16 هزار راس را پرداخت کردیم.
وی اظهار کرد: 120 میلیارد ریال برای 16 هزار راس دام سبک و 770 دام سنگین پرداخت شده و اگر کسی هم معترض است ما آمادگی داریم براساس اسناد و مدارک موضوع را بررسی کنیم.
وی تاکید کرد: ما به دنبال احقاق حق همه خسارت دیدگان هستیم و نمی خواهیم حق کسی ضایع شود.

** 90 میلیارد ریال اعتبار برای اماکن دامی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه از 210 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته توسط دولت برای پرداخت خسارت دام در مناطق زلزله زده 120 میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: 90 میلیارد ریال از این میزان باقی مانده که برای ساماندهی جایگاه های دام در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: 70 درصد از این 90 میلیارد ریال به دامداران پرداخت شده و مابقی نیز در دست پرداخت است.
شهبازی افزود: دولت برای جبران خسارت اماکن دامی و استخرهای پرورش ماهی 318 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان اعتبار 50 درصد آن تخصیص یافته است.
جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.