افشین فضلعلی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مرمت و بازسازی 80 واحد مسکونی دیگر در سرپل ذهاب در دست اقدام است، افزود: استان اردبیل ، ستاد معین بازسازی 78 روستا در سه دهستان سرقلعه، جگیران و پشت تنگ واقع در بخش مرکزی این شهرستان است.
استان های اردبیل ، خراسان رضوی ، مازندران و اصفهان به عنوان معین بازسازی شهرستان سرپل ذهاب انتخاب شده اند تا کار ساخت و سازها در مناطق زلزله زده با سرعت بیشتری انجام شود.
وی اظهارداشت: استان اردبیل قرار است در مجموع 2 هزار و 200 واحد مسکونی در 78 روستا برای زلزله زدگان سرپل ذهاب بسازد که این کار با بهره گیری از ظرفیت های موجود و تلاش شبانه روزی با قوت در حال انجام است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل ذهاب گفت: از این تعداد ، 2 هزار و 100 واحد مسکونی در مرحله پی کنی ، یک هزار و 900 واحد در مرحله فونداسیون ، یک هزار و 200 واحد در مرحله اجرای سقف ، 900 واحد دیوارچینی و یک هزار واحد مسکونی نیز در مرحله نازک کاری است.
فضلعلی زاده بیان کرد: با پایان عملیات بازسازی کامل روستای آینه وند داررش در دهستان سرقلعه از توابع سرپل ذهاب ، اکنون 22 خانوار این روستاها به منازل خود بازگشتند و این مایه خرسندی است .
وی بر لزوم تلاش در استفاده از مصالح ساختمانی موجود در استان کرمانشاه تاکید و گفت: با توجه به حجم بالای کار ، تهیه مصالح باکیفیت و مرغوب برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از جمله مشکلات فراروی است.
وی بر لزوم مشارکت و همکاری مردم و دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط با ستادهای معین برای پیشبرد اهداف و تسریع در روند بازسازی واحدهای مسکونی تاکید کرد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.