به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی‌تبار روز سه شنبه در همایش مداخلات و حمایت های روانی - اجتماعی در مناطق زلزله زده که در مجتمع فرهنگی و آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هیچ گاه نباید گمان کرد که دشمنان دایه مهربانتر از مادر می شوند و نباید تجربه تلخ کشورهایی همچون عراق و افغانستان را به فراموشی سپرد.
وی با تاکید براینکه کشور به همه ملت ایران تعلق دارد بر حفظ و دفاع از آرمانهای انقلاب تاکید کرد چرا که با اتکا به سرمایه اجتماعی و حفظ وحدت و ایمان می توان به پیروزی های بزرگ دست یافت.
الهی تبار با تاکید براینکه خروج آمریکا از برجام برای ما یک فرصت است، ادامه داد: حرکت در مسیر کاهش و رفع مشکلات کنونی در سایه وحدت و همدلی و آگاهی از ترفندهای دشمنان میسر می شود.
الهی تبار با اشاره با اقدام های مثبت صورت گرفته در مناطق زلزله زده اظهار داشت: هم اکنون تلاش ها باید در راستای بازگرداندن امید به مناطق زلزله زده و کاهش مشکلات قرار داده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مشکل حاد بهداشتی از جمله شیوع سالک در این مناطق وجود ندارد، اظهار داشت: بزرگ کردن مشکلات در این مناطق دردی را دوا نمی کند و تاکنون علاوه بر جمع آوری انبوه بالایی از زباله ها، نزدیک به 10 هزار کیلومتر مربع از مناطق آسیب دیده علیه جوندگان و حشرات سمپاشی شده است.
وی با اشاره به جمع آوری سگ های ولگرد بر رسیدگی و ساماندهی وضعیت آب آشامیدنی مناطق زلزله زده نیز تاکید کرد.
الهی تبار در پایان سخنان خود به پیگیری های انجام شده برای بازگشایی مرز خسروی به منظور اشتغالزایی و رونق وضعیت اقتصادی به ویژه برای زلزله زدگان اشاره کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.