به گزارش ایرنا، امید قادری روز سه شنبه در همایش مداخلات و حمایت های روانی - اجتماعی در مناطق زلزله زده که در مجتمع فرهنگی و آموزشی بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این مداخلات در قالب سه طرح اعمال شد.
وی با بیان اینکه 91 کارشناس، مشاور و مددکار تا پایان سال جاری به زلزله زدگان خدمت رسانی می کنند، افزود: سطح چهارم مداخلات نیز به صورت مشاوره فردی و گروهی اعمال می شود.
قادری با تاکید براینکه 11 هزار نفر در سطح چهارم مورد مداخله روانی قرار خواهند گرفت، به تلاش های استاندار برای تخصیص اعتبار در طرح مداخلات روانی مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده، اعتبار این طرح تا پایان امسال تامین خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه ادامه داد: آنچه که پس از آواربرداری حادثه ای همچون زلزله ضرورت دارد، توجه به وضعیت روانی بازماندگان است که کم تر مورد توجه قرار می گیرد که به دلیل اهمیت این موضوع، بسته و طرح کاملی از مداخلات روانی در مناطق زلزله زده در حال اجراست.
وی اختلالات و آسیب های روانی در زلزله کرمانشاه را نسبت به موارد مشابه کم تر اعلام کرد و گفت: افکار خودکشی در میان زلزله زدگان کرمانشاه پایین تر از نیم درصد بود در حالی که این افکار در دنیا سه درصد اعلام شده است که گویای روحیه بهتر آسیب دیدگان است.
وی در ادامه به کاهش 16 درصدی خودکشی موفق، کاهش 30 درصدی مرگ و میر معتادان در سال گذشته اشاره کرد و از نبود بحران کودک آزاری در استان خبر داد.
قادری با تاکید براینکه جز استان های پرخطر و پرمصرف در زمینه مصرف موادمخدر شناسایی نشده ایم، یادآور شد، 90 درصد از موارد کودک آزاری به دلیل غفلت و ناآگاهی والدین رخ می دهد که در این زمینه به آگاهی بخشی بیشتر نیاز داریم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.