به گزارش خبرنگار ایرنا، جبار تجری روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشستی خبری اظهار داشت: از سال 96 تاکنون بسیاری از پرونده هایی که زمینه صلح و سازش دارند، به ستاد تالیف قلوب ارجاع داده شدند که این روند به ایجاد سازش در بسیاری از آنها موثر بود.
وی با اعلام اینکه از تیر 96 تا خرداد 97 بیش از 80 هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: 30 درصد این پرونده ها به صلح و سازش ختم شده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین پرونده های ارجاعی به ستاد تالیف قلوب مربوط به نزاع و درگیری هستند، گفت: از آبان ماه 94 تاکنون 175 پرونده قتل که احتمال سازش در آنها وجود داشت به ستاد تالیف قلوب ارجاع داده شدند که از این میزان 90 مورد به سازش ختم شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه قتل های خشن در این شورا مطرح نمی شوند، اظهار داشت: از 90 پرونده سازش شده، 74 فقره خاتمه پیدا کرده اند و 16 فقره نیز اولیای دم به جای قصاص تقاضای دیه کرده اند.
تجری افزود: علاوه بر این پرونده ها 66 پرونده قتل دیگر نیز در ستاد تالیف در دست بررسی است تا در صورت امکان این پرونده ها نیز به سازش ختم شوند.
وی با بیان اینکه 155 شعبه شورای حل اختلاف در کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: در هر یک از شعب شورای حل اختلاف استان کارشناسان قضایی حضور دارند و در صورتی که فرد تمکن مالی نداشته باشد، به صورت رایگان به وی خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.