علی اکرم داودی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد در ابتدای سال گذشته 350 نفر بود که با همراهی رئیس کل دادگستری و حمایت ایشان از این نهاد تاثیرگذار به 443 نفر افزایش یافته و امیدواریم این شمار تا پایان امسال به بیش از 500 نفر برسد.
وی افزود: تعداد شعب شوراهای حل اختلاف این استان در شعب صلحی شهری و روستایی و حکمی تنها 98 شعبه بود که در پایان سال گذشته این تعداد به 125 شعبه افزایش یافته است.
معاون قضایی در امور شورای حل اختلاف دادگستری یادآور شد: 19 قاضی در ابتدای سال گذشته با شوراهای حل اختلاف استان همکاری می کردند که این تعداد در پایان سال گذشته به 24 قاضی ارتقا یافت ، ضمن اینکه به منظور بالا بردن کیفیت و کمیت آرای قضات شوراهای حل اختلاف استان تنها برای تصدی در یک یا 2 شعبه ابلاغ صادر می شود.
داودی نیا تاکید کرد: سال گذشته بیش از پنج هزار نفر ساعت آموزش به اعضا صورت گرفت و یک هزار و 200 ساعت نیز بازرسی از عملکرد شعب استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: زمینه برقراری صلح و سازی در پرونده های قتل عمد بدون سبق و سابقه تصمیم برای قتل همواره مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان بوده و با توجه به وجود 64 فقره پرونده در این زمینه در شعب اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ایلام با همراهی بزرگان ، معتمدین و ریش سفیدان ایلام و طوایف مختلف پارسال موفق شدیم زمینه صلح و سنت خون صلح را در پنج مورد فراهم کنیم.
معاون قضایی در امور شورای حل اختلاف دادگستری گفت: همچنین در یک مورد پرونده قصاص عضو (چشم) و صدها پرونده مهم دیه و حقوقی حتی تا مبلغ 10 میلیارد ریال نیز در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش در استان میسر شد که این امر از بروز نزاع های احتمالی ، خونریزی های بعدی جلوگیری و موجبات وحدت و همدلی و یکپارچگی در میان مردم مناطق مختلف استان را فراهم کرد.
داودی نیا تاکید کرد: پارسال 28 هزار و 730 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شد که از این تعداد 6 هزار و 727 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد که می توان گفت 33 درصد پرونده ها در این مراکز به صلح منجر می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.