دکتر علی القاصی دوشنبه همزمان با هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:زمان یاد شده در دادگاه تجدید نظر استان فارس 90 روز و در دادگاهای عمومی و انقلاب 95 روز است که نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیر دارد.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی به روز شود گفت:این یک دغدغه کلی است که رسیدگی به پرونده ها با سرعت عمل بیشتری انجام شود، هر چند اکنون نیز قضات در محاکم مختلف با تلاش و مساعد بیش از پیش علاوه بر رسیدگی به پرونده های جاری شمار زیادی از پرونده ای از قبل مانده را نیز رسیدگی می کنند.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: برخی از قضات در دادگستری استان حتی روزهای جمعه و تعطیلات هم به پرونده ها رسیدگی می کنند و تعطیلی ندارند.
القاصی اضافه کرد : علی‌رغم افزایش ورودی پرونده‌ها شاهد افزایش 3 درصدی مختومه شدن پرونده‌ها نیز بوده‌ایم ، طی سال 96 تعداد 975 هزار و 940 فقره پرونده به دادسراها، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، محاکم تجدید نظر، شوراهای حل اختلاف استان فارس وارد شد.
وی با بیان این‌که در سال 95 تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی در فارس 934 هزار و 41 فقره بوده است، گفت: سال 96 شاهد افزایش 2.6 درصدی در تعداد پرونده‌های محاکم مختلف ودادسراها و افزایش 9.3 درصدی ورودی پرونده به شوراهای حل اختلاف بودیم.
هفته قوه قضاییه از اول تیرماه آغاز شده و تا هفتم تیر ادامه دارد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.