به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی عابدی روز جمعه به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در جمع نمازگزاران گنبد گفت: امروز دستگاه قضایی به دلیل ورود حجم بسیار زیاد پرونده ها از شلوغ ترین دستگاه های کشور است.
وی افزود: با وجود غنای دینی و فرهنگی اما آمار بالای پرونده در محاکم قضایی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و قطعا همه ما در این خصوص کوتاهی کرده و مسئول هستیم.
عابدی تصریح کرد: ریش سفیدان و معتمدان محلی باید همچون گذشته با پا درمیانی بین افرادی که به هر دلیل اختلاف دارند، مانع از تشکیل پرونده در محاکم قضایی شوند.
رییس دادگستری گنبدکاووس گفت: امروز به دلیل حجم بالای پرونده ها قضات دادگستری به جای بررسی روزانه یک تا دو پرونده به 30 تا 40 پرونده رسیدگی می کنند که این امر سبب خستگی و بعضا عصبانیت آنان در برخورد با ارباب رجوع می شود.
عابدی افزود: البته قضات ما حق ندارند با ارباب رجوع برخورد تند داشته باشند اما باید به آنان نیز حق دارد که رسیدگی به تعداد زیادی پرونده در یک روز خارج از توان است.
وی از تشکیل دو شعبه ویژه صلح و سازش در دادگستری و دادگاه انقلاب گنبدکاووس خبر داد و گفت: راه اندازی این دو شعبه در کنار شعب حل اختلاف با هدف کاهش تعداد پرونده ها صورت گرفته است.
عابدی همچنین به راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیکی با هدف حفظ حیثیت طرفین پرونده، صرفه جویی در وقت و کاهش زمان اطاله دادرسی که چالشی بزرگ در محاکم قضایی بود، اشاره و اضافه کرد: این اقدام از بزرگترین دستاوردهای دستگاه قضایی در سال های اخیر بوده است.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.