به گزارش ایرنا، براساس توافق نامه ای که بنیاد مستضعفان با استانداری و شهرداری کرمانشاه امضا کرده است، این نهاد به زودی ساخت تله کابین طاقبستان را آغاز خواهد کرد.
مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: استانداری کرمانشاه با رایزنی های خود این بنیاد را نسبت به ساخت تله کابین کرمانشاه متقاعد کرده است.
وی افزود: با توجه به اینکه احداث این پروژه به وارد کردن تجهیزات از خارج نیاز دارد، بنیاد مستضعفان در حال رایزنی برای تامین ارز مورد نیاز است و پس از تامین ارز آن را اجرایی خواهد کرد.

** بنیاد مستضعفان 30 سال از تله کابین استفاده می کند
به گفته شهردار کرمانشاه، بنیاد مستضعفان پس از بهره برداری از پروژه به منظور استفاده از آن به شهرداری کرمانشاه اجاره خواهد داد.
آرش رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توضیح داد: قرارداد تله کابین به صورت BOLT (ساخت، بهره برداری، اجاره و انتقال مالکیت) است و پس از بهره برداری تله کابین 30 سال در اختیار بنیاد مستضعفان خواهد بود.
قرارداد BOLT این گونه است که شریک بخش خصوصی (در اینجا هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضغفان)، طراحی، تامین مالی و ساخت یک پروژه زیرساختی را در یک زمین استیجاری با شراکت بخش عمومی (شهرداری) بر عهده می گیرد و از تاسیسات ساخته شده تا پایان مدت اجاره زمین بهره برداری می کند سپس با پایان مدت اجاره به بخش عمومی بازگردانده می شود.

** تله کابین در انتظار تایید شورای شهر
فرماندار کرمانشاه نیز در رابطه با اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه گفت: بنیاد مستضعفان قرارداد را امضا کرده است اما برای آغاز عملیات اجرایی، شورای اسلامی شهر نیز باید آن را تایید کند.
فضل اله رنجبر در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: بزودی جلسه ای را به منظور بررسی وضعیت پروژه با شورای شهر و شهرداری برگزار خواهیم کرد و پس از تایید توافق نامه در جلسه مذکور، بنیاد مستضعفان می تواند کار احداث تله کابین طاقبستان را آغاز کند.

** مجوزهای میراث فرهنگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز احداث پروژه تله کابین را گامی موثر در راستای جذب گردشگر به استان دانست و گفت: یکی از پروژه های بسیار مهم استان که می تواند بحث گردشگری در شهر کرمانشاه را متحول کند، تله کابین است که امیدواریم هرچه زوتر روند اجرایی آن آغاز شود.
جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توضیح داد: میراث فرهنگی پیش از این مجوزهایی را برای احداث تله کابین صادر کرده و مکان خاصی را نیز برای مبدا و مقصد آن مشخص کرده است که بنیاد مستضعفان نیز باید از آن مکان ها استفاده کند.
وی افزود: در صورتی که بنیاد مستضعفان و شهرداری برای ساخت تله کابین مکان دیگری را در نظر داشته باشند، باید برای این پروژه و مکان جدید آن دوباره از میراث فرهنگی مجوز بگیرند.
از حدود 15 سال گذشته بحث احداث پروژه تله کابین کرمانشاه آغاز و حتی اقدام هایی نیز در این زمینه انجام شد اما از آن زمان تاکنون این پروژه به برپایی چند تیرک آهنی بر فراز کوه طاقبستان خلاصه شده است.
کرمانشاه از جمله استان های گردشگرپذیر کشور است و قابلیت ها و ظرفیت های بسیاری در این حوزه در اختیار دارد که می توان با برنامه ریزی صحیح در راستای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها و رونق و توسعه گردشگری و اشتغالزایی استان اقدام کرد.
احداث پروژه تله کابین نیز از جمله مواردی است که می تواند در رونق گردشگری کرمانشاه حائز اهمیت بوده، لذا نیاز است که پروژه هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و شاهد تکمیل آن در آینده ای نزدیک باشیم.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.