فاطمی در حالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد معرفی شد که سال 96 به عنوان شهردار تفت از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شد.
وی میثم کوچک زاده سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد را به عنوان جانشین خود در این اداره کل تعیین کرد.
کوچک زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا انتصاب خود به عنوان جانشین فاطمی را تایید کرد.
به دنبال انتخاب فاطمی، رئیس شورای شهر تفت، نامه ای در اعتراض به این موضوع به محمود زمانی قمی استاندار یزد نوشت.
سید مهدی اعرابی در این نامه آورده است: انتخاب شهردار از اجمله ولین وظایف شورای شهر است و شورای شهر در دوره پنجم، اولین شهری بود که گزینه منتخب خود برای شهرداری را انتخاب و به استانداری معرفی کرد.
وی اضافه کرد: حتما به خاطر دارید، حدود سه ماه استانداری تایید و صدور حکم گزینه شهرداری تفت را بلاپاسخ گذاشت و نهایتا پس از مسایلی که استحضار دارید با انصراف گزینه اول، ابلاغ گزینه دوم آقای فاطمی پس از حدود 45 روز صادر شد و قریب به پنج ماه شهر بدون شهردار و با تعیین سرپرست اداره شد، هیچ توجهی به نگرانی مردم نشد.
در نامه رئیس شورای شهر تفت آمده است: اکنون با گذشت حدود چهار ماه از شروع فعالیت آقای فاطمی بدون اطلاع شورا و بنا به اذعان شهردار تفت بدون اطلاع وی، با نظر جنابعالی و یا احیانا بدون اخذ نظر مثبت حضرتعالی حکم سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی یزد برای وی صادر شد.
وی در ادامه با طرح این پرسش این اقدام چه سنخیتی با مردم و چه سازگاری با منش های دولت تدبیر و امید دارد؟! اضافه کرد: با توجه به تعهد اخلاقی که جناب فاطمی نسبت به شورای شهر و مردم تفت دارد آیا این اقدام بی توجهی به مردم تلقی نمی شود؟ آیا پس از ظلم مشهودی که از بابت تقسیم ناعادلانه حوزه انتخابیه در حق مردم تفت روا داشته شد آیا شایسته مردم است که این اقدام صورت پذیرد؟
در نامه تاکید شد: شورای شهر ضمن اعلام عدم موافقت با این جابه جایی و اعلام نارضایتی از این اقدام دور از عرف، از حضرت عالی تقاضای انتخاب گزینه مناسب دیگری برای تصدی پست مدیرکلی میراث فرهنگی یزد و اجازه ادامه روند فعلی فعالیت آقای فاطمی به عنوان شهردار تفت را دارد.
علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه 15 اردیبهشت ماه در ابلاغی، سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی را به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد منصوب کرد.
در بخشی از حکم وی خطاب به فاطمی بر اجرای برنامه‌ های خلاقانه در حوزه گردشگری و صنایع ‌دستی، تعریف مسیرهای جدید گردشگری، برنامه ‌ریزی جهت تقویت تورهای گردشگری، افزایش کیفیت هتل ‌ها و رستوران ‌های سنتی و بین‌ راهی، ایجاد و احداث بازارچه‌ ها و فروشگاه‌ های صنایع ‌دستی تاکید شد.
همچنین پیگیری حفاظت و پاسداری از میراث ارزشمند فرهنگی ‌تاریخی و مرمت و احیای بناهای تاریخی و استفاده حداکثری از بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان تخصصی صاحب‌نظران، کارشناسان، منابع انسانی موجود و تعامل با مدیریت عالی استان، هماهنگی با حوزه‌های ستادی و ... مورد تاکید قرار گرفت.
گفته می شود فاطمی که پیشتر به عنوان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد فعالیت می کرد و مدتی نیز سرپرست این اداره کل بود، درصدد کناره گیری از شهرداری تفت و بازگشت به اداره کل میراث فرهنگی به عنوان مدیرکل است.
در صورتی که شورای شهر تفت با استعفای فاطمی موافقت نکند ، وی نمی تواند به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان منصوب شود.
پیش از این فاطمه دانش یزدی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فعالیت می کرد.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل 200 هکتار از بافت تاریخی شهر یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در میراث جهانی سازمان علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
در سال 1396، 126 هزار و 366 گردشگر خارجی به این استان سفر کردند که این تعداد در مقایسه با سال 1395، حدود 11 درصد افزایش دارد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در سال 96 از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
استان یزد 40 رشته صنایع دستی پویا با افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.