مصطفی سالاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ماه های گذشته تاکنون جلسات ستاد خدمات سفر و کمیته های 10 گانه ستاد با حضور ادارهها و نهادهای مرتبط تشکیل شد و برنامه های مناسبی به منظور استقبال از مسافران و گردشگران در شهر تاریخی یزد در نظر گرفته شد.
فرماندار یزد بهسازی و ساماندهی ورودی های شهر را از مهمترین اقدامات شهرداری در این مدت عنوان کرد و گفت: اصلاح روشنایی، رنگ آمیزی جداول، رفع سد معبر و همچنین پیش بینی سه بوستان در ورودی برای استقرار میهمانان و فراهم سازی امکانات رفاهی از مهمترین اقداماتی است که شهرداری در ورودی شهرستان انجام داد.
وی در خصوص وضعیت اسکان مسافران نوروزی یادآور شد: در این حوزه علاوه بر هتلها و مهمانپذیرها، بیش از سه هزار کلاس در 260 مدرسه توسط آموزش و پرورش تجهیز شده که در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.
رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه مباحث ترافیکی و امنیتی، نظارت بر اصناف و بازار و آماده باش مراکز امداد رسانی نیز هماهنگی لازم به منظور در نظرگرفتن تمهیدات لازم با نهادهای ذیربط انجام شده است.
سالاری همچنین با اعلام اینکه نزدیک به 70 برنامه فرهنگی و ورزشی و 34 برنامه تحویل سال در شهرستان در نظر گرفته شد، تصریح کرد: ایجاد 30 نوروزگاه و استقرار 20 بازارچه عرضه صنایع دستی در اماکن مختلف به ویژه مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی توسط شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه های متولی در این حوزه از دیگر اقداماتی است که در این ایام انجام می شود.
فرماندار مرکز استان یزد اضافه کرد: با توجه به قیام مردم یزد در دهم فروردین ماه سال 57 این روز به نام روز شهرستان یزد معرفی شد، قطعاً برنامه های متنوعی با محور عید نوروز و همچنین تبیین نقش و جایگاه مردم دارالعباده و دارالعلم یزد در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
7537/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.