با آغاز جنگ تکفیری های داعش علیه مردم و دولت های عراق و سوریه و حضورشان در نزدیکی مرزهای کشورمان، این گروهک تروریستی عملا زنگ خطری برای جمهوری اسلامی ایران بود.
آن روزها تکفیری های داعش با حمایت آمریکا و اسرائیل دنبال آن بودند که به مرزهای ایران نیز تجاوز کنند اما شیرمردان ایران و مدافعان حرم اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را به این جنایتکاران ندادند.
مدافعان حرم داوطلبانه پای در میدان نهادند و از حریم مرزهای ایران دفاع کردند، آنان از آسایش و جان خود گذشتند تا چشم طمع حرامی های داعش بخشکد و دستان پلیدشان از آب و خاک این سرزمین دور بماند.
شهید مهدی نوروزی یکی از این شیرمردان حاضر در جبهه مقاومت و جنگ با تکفیری ها بود که جانش را داد تا اسلام و جانمان حفظ شود و دشمن ملعون فکر تجاوز به این سرزمین را با خود به گور ببرد.
مادر و همسر این شهید والامقام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از خاطرات 'روزها با مهدی' بودن گفتند، خاطراتی که به اعتقاد آن ها هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی گیرد.

** شیرسامرا از زبان مادر
'فاطمه بهشتی' مادر شهید مهدی نوروزی در ابتدای این گفت و گوی تلفنی از پسرش به عنوان یک فرمانده یاد می کند و وقتی لقب شیر سامرا را از زبان من مصاحبه کننده می شنود انگیزه و انرژی اش برای صحبت کردن در مورد سومین فرزندش بیشتر از قبل می شود.
او ابتدا از 15 روز محاصره پسرش و سایر همرزمانش در نزدیکی حرمین عسکریین صحبت می کند که چگونه با رشادت تمام این محاصره شکسته شد و شهید مهدی و دیگر مدافعان حرم نجات می یابند.
خانم بهشتی می گوید: پس از شکستن این محاصره بود که پسرم به شیر سامرا ملقب شد، لقبی که واقعا برازنده او بود چرا که در تمام دوران زندگیش همانند شیر پشتیبان خانواده و بسیاری از مظلومان و ضعفا بود.
از مادر شهید نوروزی در خصوص ویژگی های اخلاقیش پرسیدم که پاسخ داد: مهدی از همان دوران کودکی بسیار آرام و متین بود، هرگز به یاد ندارم کسی را آزرده کرده و یا باعث ناراحتی دیگران شده باشد.
وی ادامه داد: حضور همیشگی مهدی در پایگاه های بسیج باعث شده بود خیلی ها او را مثل برادر خود ببینند و نیازمندان بسیاری در این سال ها از پسرم کمک دریافت کردند بدون اینکه وی چیزی در مورد آن بگوید، این موضوعی بود که بعدها از زبان کمک شوندگان و نزدیکان مهدی فهمیدیم.
خانم بهشتی همچنین پسر شهیدش را اهل نماز و مسجد معرفی کرد و گفت: هر وقت برای کاری واجب دنبال مهدی می گشتیم یا او را در مسجد محل پیدا می کردیم و یا در پایگاه بسیج، او بسیار اهل نماز و روزه و عبادت بود و من کمتر به یاد دارم که بدون وضو بوده باشد.
مادر شهید نوروزی صاحب پنج فرزند بوده که مهدی سومین آنهاست، او می گوید: من هنوز هم پنج فرزند دارم. مهدی همیشه برایم زنده خواهد بود چرا که آیه قرآن می فرماید 'شهدا هرگز نمی میرند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند'.
وی تصریح می کند: از همه فرزندانم راضی هستم اما مهدی از همان ابتدا جور دیگری بود، او عاشق ولایت و شهادت بود و خوشحالم که به آرزویش رسید هرچند فراغش من را خیلی اذیت می کند.

** بی قراری های کودک چهار ساله شهید
'مریم عظیمی' همسر شهید نوروزی هم در این گفت و گو از خاطرات شیرین با مهدی بودن گفت، خاطراتی که هرچند طولانی نبود ولی شیرینی اش تا آخر عمر با او خواهد ماند، خاطراتی که برای او مثل روز روشن اما برای محمدهادی چهار ساله تنها یادگار شهید گنگ و مبهم است.
خانم عظیمی می گوید: وقتی مهدی شهید شد پسرمان 9 ماهش بود و خاطره روشنی از پدر در ذهن ندارد اما هرچه بزرگتر می شود بهانه گیری هایش بیشتر شده و مدام سراغش را از من می گیرد.
از خصوصیات اخلاقی و رفتاری همسر شهیدش پرسیدم که تقریبا همان حرف های مادر را تکرار کرد و این را هم گفت که مهدی همواره خود را مقید به انجام تکلیف می دید و زمانی هم که بحث دفاع از حرم اهل بیت و مبارزه با تکفیری های داعش بوجود آمد نتوانست بماند.
وی گفت: زمانی که بحث اعزام مهدی به عراق پیش آمد و او موضوع را با من درمیان گذاشت انتخاب برایم سخت بود که آیا به رفتنش رضایت دهم یا مانع رفتنش بشوم.
همسر شهید نوروزی این موضوع را جنگ بین عقل و احساس توصیف کرد و گفت: مهدی راه راضی کردن من را به خوبی می دانست و نوع صحبت کردنش به گونه ای بود که نتوانستم مانع رفتنش شوم.
خانم عظیمی می گوید: همسرم در تهران مسئولیت های مهمی برعهده داشت اما معتقد بود افراد دیگری هم هستند که بتوانند عهده دار آن شوند ولی هر کسی نمی تواند در آسوی مرزها به دفاع از حرم اهل بیت (ع) بپردازد.
وی ادامه داد: مهدی حضور در کشور و خدمت به مردم را جهاد می دانست اما حضور در آن سوی مرزها و نبرد با تکفیری های داعش را جهاد اکبر و مقدم تر از جهاد اولیه عنوان می کرد، از همین رو تصمیم به رفتن گرفت و پای اعتقاداتش ایستاد.
همسر شهید نوروزی در پایان از سختی های بی مهدی روزگار گذرانیدن هم گفت ولی تاکید کرد: همین که همسرم به آرزویش که شهادت بوده رسیده برای من کافیست و از این بابت خوشحالم.
شهید مهدی نوروزی اولین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه بود که در تاریخ 20 دی ماه سال 93 در دفاع از حرمین عسگریین در سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.
استان کرمانشاه تاکنون 15 شهید را در راه دفاع از حرم اهل بیت تقدیم اسلام کرده است.
مصاحبه از مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.