به گزارش ایرنا مردم سوگوار و عزادار این شهرستان مراسم سینه زنی و زنجیر زنی را از تکایای حضرت ابوالفضل (ع) محلات مختلف شهر و روستاهای این شهرستان بطرف محافل مذهبی برگزار و در سوگ شهادت حضرت علی (ع) عزاداری کردند.
همچنین شب گذشته به مناسبت دومین شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) مراسم احیا با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) در بیش از 75 مسجد ابرکوه برگزار شد.
در آیین احیا شب گذشته که با حضور انبوه مردم مومن در مساجد این شهرستان برگزارشد، ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه های علمیه درسخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار کردند: حضرت علی (ع) نماد حق و حقیقت شیعه بوده و خواهد بود و حق با علی و علی باحق است .
محبان آن امام همام ، با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب های مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.
همچنین به مناسبت شب های قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) بیش از یکهزار و500نفر از روزه داران شهرستان ابرکوه روزه خود را در ضیافت افطاری که از سوی خیران در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد امام حسین (ع) ابرکوه پهن شده بود افطار کردند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.