به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمدابراهیم شکیبا روز دوشنبه در نشستی خبری با تشریح وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده کرمانشاه افزود: وضعیت بهداشتی این مناطق توسط دانشگاه علوم پزشکی هر روز کنترل می شود و نگرانی بابت شیوع بیماری وجود ندارد.
وی اظهار داشت که با گرم شدن هوا باید از وقوع بیماری های منتقله از طریق آب و غذا در این مناطق مراقبت کنیم که اقدام های لازم در این ارتباط انجام شده است.
وی یکی از نگرانی ها در مناطق زلزله زده را شیوع بیماری سالک دانست و گفت: این بیماری بومی منطقه است که در زمان گرما امکان شیوع آن وجود دارد.
وی به سمپاشی و جونده کشی در سطح 15 میلیون متر مکعب در هفت شهرستان مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از این میزان 9 میلیون متر مکعب سمپاشی و در سطح 6 میلیون متر مکعب نیز جونده کشی با هدف مبارزه با شیوع سالک انجام شده است.
وی یادآوری کرد که سمپاشی باید در طول سال ادامه یابد و در مرداد امسال مرحله بعدی آن انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه ابعاد بهداشتی مناطق زلزله زده به صورت مستمر و روزانه رصد و کنترل می شود، گفت: آب آشامیدنی در شهرها و روستاها از نظر کیفیت نیز روزانه کنترل می شود و اکنون در این زمینه نیز مشکلی نداریم.
شکیبا از همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در تامین آب و رفع مشکلات شبکه فاضلاب مناطق زلزله زده قدردانی کرد و افزود: هماهنگی دستگاه ها در این ارتباط مطلوب بوده و منجر به رفع مشکلات مردم شده است.
وی از همکاری و مشارکت مردم برای عادی شدن وضعیت در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: اجرای طرح ها و برنامه ها در این مناطق نیازمند همکاری هرچه بیشتر مردم است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.