به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: موضوع بهداشت در مناطق زلزله زده یکی اولویت ها است که باید هرچه زودتر در این زمینه اقدام ‌شود.
وی افزود: 400 میلیون تومان به منظور انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و سم پاشی علیه حشرات و طعمه گذاری علیه جوندگان به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص پیدا خواهد کرد.
بازوند در رابطه با واحدهای تجاری تخریب شده، گفت: پس از گذشت چندین ماه از وقوع زلزله تاکنون اقدامی در زمینه بازسازی واحدهای تجاری مناطق زلزله زده انجام نشده است.
وی بر ساماندهی واحدهای تجاری مناطق زلزله زده تاکید کرد: صاحبان واحدهای تجاری مناطق زلزله زده علاوه بر اینکه خانه هایشان ویران شده است، شغل خود را نیز از دست داده اند.
براساس اعلام استاندار کرمانشاه، 600 واحد تجاری در مناطق زلزله زده تخریب شده که نیاز به رسیدگی فوری دارند.
بازوند در رابطه با بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده، گفت: تاکنون 43 هزار و 700 واحد به منظور دریافت تسهیلات با بانک ها قرارداد منعقد کرده اند.
وی افزود: تاکنون 19 هزار و 121 واحد آواربرداری شده و 6 هزار و 517 واحد فنداسیون آنها به اتمام رسیده است.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها همچنان کند است و اگر این روند ادامه پیدا کند کار بازسازی تا پایان شهریور به اتمام نمی رسد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.