به گزارش ایرنا، رضا رحیمی چهارشنبه شب در نشست ویژه بررسی نحوه اجرای شیوه نامه کمک به خسارت دیدگان ناشی از زلزله از محل صندوق توسعه ملی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به اهمیت تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده، بانک ها و دستگاه ها باید روند و پرداخت تسهیلات و صدور مجوزها را تسریع کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآور شد: تضامین بانکی باید به میزان صد درصد اصل و سود بانکی تسهیلات ارائه شود.
به گفته رحیمی، براساس مصوبات سهم آورده طرح های اقتصادی در مناطق زلزله زده بین صفر تا حداکثر 10 درصد است.
وی تصریح کرد: لیست واحدهای آسیب دیده از زلزله در مناطق زلزله زده هرچه زودتر و به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شود.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: تسهیلات موردنظر باید در تمامی مناطق زلزله زده به کسانی که قصد ایجاد و بازسازی واحدهای تولیدی را دارند باید پرداخت شود.
رحیمی ادامه داد: این تسهیلات فقط مختص به روستاها و مناطق صنعتی نیست و شامل کل مناطق زلزله زده استان کرمانشاه می شود.
در زلزله 21 آبان سال گذشته، 186 واحد صنعتی در 10 شهرستان استان کرمانشاه دچار خسارت شد که رقم خسارت وارده به این واحدها 657 میلیارد ریال است.
با تخریب این تعداد واحد تولیدی، 2 هزار و 750 نفر بیکار شدند.
برای بازسازی این واحدها 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.