به گزارش ایرنا؛ دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای توسعه سلامت اجتماعی با حضور نمایندگان انجمن های مردم نهاد در حوزه سلامت افزود: اجتماعی کردن سلامت یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت است و در راستای تحقق این برنامه نهادهای دولتی و غیر دولتی نقش موثری دارند.
وی اظهار داشت: معضل های سلامت محور زیادی وجود دارد که حضور فعال سازمان های مردم نهاد علاوه بر چاره اندیشی و حل این معضلات موجب نهادینه شدن فرهنگ کار اجتماعی در جامعه خواهد شد و این خود از جمله مهمترین دستاورد های فعالیت این سازمان ها است.
او در ادامه با تقدیر از عزم و احساس مسئولیت مردم و سازمان ها در حل مشکلات جامعه، افزود: برای فرهنگ سازی و آموزش در حوزه سلامت نیاز به همکاری سازمان های مردم نهاد داریم.
وی به ضرورت فعالیت انجمن ها براساس موازین علمی اشاره کرد و گفت: این انجمن ها در تعاملاتی که با مردم دارند باید با تکیه بر علم، دانش و آموزه های دینی در جهت آموزش، فرهنگ سازی و اجتماعی ساختن مقوله سلامت گام برداشته و عمل کنند.
دکتر مرادی در خصوص حضور و مشارکت خیرین در حوزه سلامت استان اظهار کرد: خوشبختانه افراد خیر و نیکوکار بسیاری در سراسر کشور پای کار آمده و همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارند و امیدواریم این مشارکت و همکاری ها از سوی خیرین بیشتر شود.
وی ادامه داد: برای مثال در زمینه احداث یا تجهیز و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده در زلزله اخیر استان یک هزار و 80میلیارد ریال تفاهم نامه با خیرین کشور امضاء کرده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های خوب سازمان های مردم نهاد و خیرین نیکوکار بتوانیم در فرهنگ سازی و ارتقاء سطح سلامت استان موفق باشیم.
اکنون بیش از 330سازمان مردم نهاد(سمن) در بخش های مختلف در استان کرمانشاه فعالیت دارند.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون در قالب 14 شبکه بهداشت و درمان و 13بیمارستان مربوط به دانشگاه در این استان 2میلیون نفری خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.