محمدصادق رجائی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه امسال در غرب کشور، 120 خانه بهداشت، 2 بیمارستان و هشت مرکز جامع شهری و خدمات سلامت در این مناطق آسیب دیده و یا تخریب شده است.
وی بیان کرد: بر اساس تدبیر و برنامه وزارت بهداشت تمامی استان ها در ترمیم و بازسازی تاسیسات آسیب دیده و تخریب شده نواحی زلزله زده کرمانشاه مشارکت دارند و باید طبق برنامه تکالیف واگذار شده را انجام دهند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: هزینه ساخت هر خانه بهداشت 800 میلیون ریال برآورد شده است.
رجائی عنوان کرد: هنوز ساز و کار این کمک دهی و شیوه اجرایی این ماموریت به دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام نشده اما آمادگی کامل در ارسال هزینه و مشارکت در ساخت توسط این دانشگاه وجود دارد.
وی اظهار کرد: هر خانه بهداشت با 120 متر زیربنا ایجاد خواهد شد و این مراکز خدمات بهداشتی و درمانی 2 هزار و 500 تا سه هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: استان مرکزی در راستای کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور کارنامه خوبی دارد و اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ساعات اولیه پس از وقوع این حادثه به مناطق اعزام شد و هنوز نیز حضور دارد.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده است.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.