به گزارش ایرنا، دکتر بابک صیاد روز دوشنبه در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرسرای اجتماعات دانشکده پزشکی افزود: از مجموع دانشجویان این دانشکده، یک هزار و161 دانشجو در مقطع پزشکی عمومی، 384 نفر در دوره های دستیاری تخصصی، 23 نفر در مقطع phD و 117 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
او گفت: 283 عضو هیأت علمی یعنی بیش از 50 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این دانشجویان را تربیت می کنند.
وی با اشاره به فعالیت 15 گروه علوم پایه و 21 گروه بالینی در این دانشکده، افزود: 13 نفر از اعضای هیأت علمی این دانشکده دارای پایه استادی ، 75 نفر دانشیار، 189 نفر استادیار و پنج نفر مربی به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده فعالیت می کنند.
صیاد، وجود 20 رشته تخصصی که تقریباً شامل همه رشته های تخصصی پزشکی می شود را از ظرفیت های این دانشکده عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم که جایگاه و شان دانشکده پزشکی را احیا کرده و رشته های فوق تخصصی و تکمیلی را براساس نیازهای واقعی سلامت جامعه گسترش دهیم.
وی به تاریخچه دانشکده پزشکی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز فعالیت دانشکده پزشکی در سال 1354 تاکنون سه هزار و 112 نفر شامل 2 هزار و 46 نفر پزشک عمومی، 815 نفر متخصص، 20 نفر فوق تخصص پزشکی، 6 نفر دکترای تخصصی و 240 نفر در رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده اند.
وی تصریح کرد: این دانشکده در مجموعه دانشگاه رازی در سال 1354 شروع به جذب دانشجوی پزشکی عمومی کرد و در سال 1370 دستیار تخصصی، در سال 1375 فوق تخصص پزشکی و در سال 1393 دانشجوی مقطع phD پذیرش کرده است.
صیاد، تقویت گروه های بالینی و علوم پایه مستقر را در راستای تأمین سلامت جامعه، هدایت طرح های پژوهشی به سمت حل معضلات واقعی سلامت جامعه و توجه به برنامه های بالادستی با نگاه مثبت و استفاده از این برنامه ها را از جمله برنامه های این دانشکده ذکر کرد.
توجه خاص به توسعه فرهنگی و حفظ کرامت دانشجویان، توسعه امور بین الملل، فراهم کردن امکان تفکر و برنامه ریزی فعال و به کارگیری نیروهای مستمر در جهت توسعه دانشکده از دیگر برنامه های تیم مدیریتی دانشکده پزشکی است که توسط رئیس این دانشکده تشریح شد.
اکنون چهار هزار و 119 دانشجو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شامل 2 هزار و 557 دانشجوی دختر و هزار و 562 دانشجوی پسر در هفت دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و دانشکده پرستاری سنقر در آن مشغول به تحصیل هستند.
اکنون بیش از 100 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.