فریدون یاوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه برای تعداد محدودی از عشایر که از دیرباز در مناطق حفاظت شده حضور داشتند مجوز چرای دام با شرایط خاص صادر خواهد کرد.
وی افزود: این مجوز به صورت محدود و در مناطق مشخصی به عشایر داده می شود و در صورتی که چرای دام در این مناطق مشاهده شود، با متخلفان برخورد خواهد شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: در این راستا عشایر و دامداران مستقر در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان سنقر که فاقد پروانه چرای احشام بودند در روزهای گذشته ملزم به خروج از منطقه شدند.
یاوری اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره کل با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنقر و کلیایی، در بازدید از منطقه حفاظت شده بدر و پریشان، به دامداران و عشایری که فاقد پروانه چرای دام در منطقه بودند تذکرات لازم را داده و آنان را ملزم به خروج از منطقه ظرف 24 ساعت کردند.
وی افزود: حضور بیش از حد مجاز دام در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می تواند نه تنها به از بین رفتن و یا لگد مال شدن پوشش گیاهی منطقه بینجامد بلکه امکان جابجایی و انتقال بیماری از دام های اهلی به حیات وحش را فراهم کند.
براساس اعلام اداره کل محیط زیست161 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه تحت نظارت این اداره کل قرار دارند که 6.7 درصد کل اراضی استان را شامل می شوند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.