سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تهیه و تدوین برنامه زیست بومی برای مدیریت تالاب زریبار خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ظهرابی روز پنجشنبه در معارفه مدیر کل محیط زیست کردستان با بیان اینکه پدیده های زیست محیطی امروز محصول بی توجهی مسئولان است، افزود: طبیعتاً یک سری اقدام‌ها چون برداشت و بارگذاری فراتر از ظرفیت و تحمل محیط عامل اصلی بروز پدیده های زیست محیطی شده است.
  وی با بیان اینکه در بسیار از حوزه‌ها بیلان مصارف با هم در توازن نیستند، گفت: برداشت بی رویه و بی توجهی به ظرفیت و توان این اکوسیستم‌ها باعث شده با مشکلات جدی رو به رو باشیم، بنابراین مشکل اصلی بهره برداری ناپایدار از منبع آب است.
ظهرابی برنامه ریزی در نحوه مصرف آب را ضروری دانست و عنوان کرد: در حالی که بنا به اظهارات متخصصان میزان بهره برداری از منابع آبی ۴۰ درصد در نظر گرفته شده است، این رقم در کشور ما با بیش از ۱۰۰ درصد مصرف بی توجهی به منابع آبی را نشان می دهد.
  سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: معتقدیم انتقال آب بین حوزه ها آخرین راهکار برای تامین آب شرب است و در این راستا حمایت از شرایط زیستی مردم را ملاک قرار خواهیم داد. 
ظهرابی تصویب برنامه جامع مدیریت زیست محیطی را برای تالاب زریوار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راستا سازمان محیط زیست کشور تالاب زریوار را جهت پیگیری جدی احیای آن به کنوانسیون بین المللی حفاظت از تالاب ها معرفی کرده است.     وی عملیاتی شدن برخی راهبردها را برای پیشبرد امور لازم دانست و گفت: سامان بخشیدن به آمایش سرزمین استان، مدیریت پسماندها و ممانعت از هر گونه تصرف و تعدی در حاشیه دریاچه زریوار از جمله شاخص های بهبود و حفاظت از محیط زیست استان تلقی می شود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.