به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهروندان مرزنشین قصرشیرینی یکشنبه شب با حضور گسترده در مساجد و تکایا ، قبل از اعمال نخستین شب از شب های قدر در نوزدهم رمضان المبارک، به استقبال تلاوت آیات قرآن کریم رفتند و در فضایی معنوی آیات نورانی قرآن را تلاوت کردند.
قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و همچنین مراسم قرآن بر سر گرفتن و توسل به 14 معصوم برای واسطه کردن نزد پروردگار به جهت درخواست غفران و مغفرت الهی از درگاه خداوند از دیگر اعمال مومنان روزه دار و شب زنده دار مردم قصرشیرین بود.
اقامه نماز قضای سه شبانه روز ، برپایی آیین های عزاداری و سینه زنی در شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) نیز باشکوه خاصی در مساجد شهرستان برگزار شد که نشان از عشق و ارادت عاشقان و علاقه مندان این شهرستان به اهل بیت (ع) است.
امام جمعه قصرشیرین در سخنانی با اشاره به فضیلت شب های قدر گفت: درک و فضیلت این شب ها از اداراک آدمی خارج است از این رو باید از این شب ها برای تزکیه نفس ، مغفرت و آمرزش بهره کافی برد.
حجت الاسلام علی ملکی افزود: تقدیر هر انسانی در شب قدر رقم می خورد و شایسته است از درگاه معبود ، عاقبت به خیری را در این شب ها طلب کنیم و همچنین سیره مولای متقیان را در زندگی خود پیاده کنیم.
وی در ادامه با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع ) به بیان فضیلت های آن امام همام پرداخت و همگان را به پیروی از حضرت علی (ع) فرا خواند.
توزیع نذورات، پخش خرما و پذیرایی از شب زنده داران شب قدر و عزاداران مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) از دیگر آیین هایی بود که به صورت خودجوش توسط سوگواران شب زنده دار انجام شد.
نظیر این آیین ها نیز در شهرهای گیلانغرب و سرپل ذهاب با حضور مردم مومن و خداجوی شب گذشته تا پاسی از سحر در مساجد برگزار شد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.