به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته نشست خبری آرش رضایی شهردار کرمانشاه با اصحاب رسانه و اعلام ساخت تله کابین توسط بنیاد مستضعفان بود.
وی گفت: با پیگیری استاندار چندین جلسه با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور برگزار کرده‌ایم و با یکی از شرکت های وابسته به این بنیاد توافقاتی برای ساخت تله کابین کرمانشاه صورت گرفته است.
آنچنان که رضایی بیان کرد، هلدینگ سیاحتی بنیاد مستضغفان طرف مذاکره شهرداری است که در زمینه ساخت تله کابین تجربه های موفقی دارد.

** تاتار بعنوان سرپرست فرمانداری قصرشیرین معرفی شد
با پیشنهاد هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و تائید وزیر کشور، مرادعلی تاتار به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان مرزی قصرشیرین معرفی و از تلاش های فرامرز اکبری فرماندار پیشین قدردانی شد.
تاتار که از 11 مهر 95 سرپرست فرمانداری دالاهو بوده، از 30 اردیبهشت سال 92 تا 21 آبان سال 94 نیز معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین را عهده دار بوده است.

** 640 میلیارد ریال به حساب زلزله زدگان واریز شد
استاندار کرمانشاه با اشاره به خدمات بسیار بزرگی که دولت تاکنون در مناطق زلزله زده انجام داده، گفت: برخلاف سیاه نمایی شبکه های معاند نظام، تاکنون 640 میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر به حساب زلزله زدگان استان واریز شده است.
هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری قصرشیرین، از تعیین تکلیف 53 هزار و 250 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه شامل 9 شهرستان و 2 بخش خبرداد و گفت: دولت مصمم است تا بازسازی مناطق زلزله زده را زودتر به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه کشورمان در ردیف 10 کشور بلاخیز دنیاست ، اظهار داشت: زلزله 7 و سه دهم ریشتری پارسال غرب کرمانشاه به لحاظ وسعت ، عمق فاجعه و حرکت زمین که باعث خسارت به یک هزار و 930 روستا و 9 شهرستان استان شد ، بی سابقه بود که البته سرعت عمل در این حادثه در بحث عملیات امداد و نجات و اسکان زلزله زدگان بسیار عالی بود و رکورد خوبی را از این حیث در دنیا ثبت کرد.

** بیش از 422 میلیون دلار کالا از کرمانشاه صادر شد
مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: در 2 ماه نخست امسال 422 میلیون و 667 هزار و 278 دلار کالا به وزن 936 هزار و 252 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به خارج از کشور صادر شده است.
خلیل حیدری افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 31 درصد افزایش و از حیث وزن 13 درصد رشد داشته است.
وی گفت: از مجموع صادرات انجام شده 224 میلیون و 454 هزار و 12 دلار با وزن 588 هزار و 407 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 49 درصد و از حیث وزن 22 درصد افزایش داشته است.

** زن بدحجاب طعمه سارقان برای اخاذی از رانندگان بود
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه باند سرقتی 3 نفره که با طعمه قرار دادن یک زن بدحجاب اقدام به اخاذی از رانندگان می کرد، با تلاش ماموران پلیس متلاشی شد، اظهار داشت: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و شگردهای پلیسی دریافتند که زن عضو این باند با بدحجابی به عنوان مسافر دربستی سوار خودروهای عبوری شده و رانندگان را به بهانه های مختلف به داخل منزل می کشاند.
حسین براری افزود: پس از ورود فرد راننده به منزل، 2 عضو دیگر باند که مرد بودند با شمشیر و قمه اقدام به ترساندن وی کرده و از آن ها اخاذی می کردند.
وی ادامه داد: پس از دریافت چند مورد شکایت از اعضای این باند، در نهایت ماموران توانستند مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کنند.

** معرفی رئیس بنیاد نخبگان و مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه
در حکمی از سوی دکتر سورنا ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان، 'آوات طاهرپور' به عنوان رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه منصوب و از زحمات مریم اسلام پناه رئیس قبلی تجلیل شد.
همچنین طی حکمی از سوی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، انشاالله کولانی به عنوان مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه معرفی و از تلاش های مراد شیخ ویسی مدیریت قبلی این اداره کل قدردانی شد.

** زائران 2 استان از کرمانشاه به حج اعزام می شوند
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: امسال زائران استان های کرمانشاه و ایلام از طریق فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به حج تمتع اعزام می شوند.
حامد دارابی عصر چهارشنبه در همایش منطقه ای مدیران ستادی حج و زیارت استان های غربی کشور که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زائران بیت الله الحرام امسال از نهم تا یازدهم مرداد عازم خانه خدا می شوند.
وی افزود: زمان بازگشت زائران نیز دهم تا دوازدهم شهریور در نظر گرفته شده و حاجیان بیش از یک ماه در سرزمین وحی توقف خواهند داشت.

** سینما بیستون افتتاح شد
سینما بیستون هتل پارسیان کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان افتتاح و آغاز به کار کرد.
نماینده هتل پارسیان در این مراسم ظرفیت سالن نمایش سینما را 160 نفر ذکر کرد و گفت: با همکاری مسئولان استان بخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرسرای اجتماعات هتل با تجهیز امکانات مورد نیاز از جمله پرده و سیستم صوتی مناسب و استاندارد تبدیل به سینما شده است.
مریم بیگ پور، هزینه تجهیز این سالن را یک میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: همه اقشار مردم می توانند از این سینما استفاده و فیلم های اکران روز را تماشا کنند.

** راه نفوذ دشمن در میان جوانان را سد کنیم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: دشمنان به دنبال نفوذ و ایجاد انحراف در بین جوانان هستند که باید راه را بر آنان سد کنیم.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: امسال سالروز رحلت امام راحل را باشکوه برگزار کنیم و این روز را قدر بدانیم، زیرا امام خمینی (ره) بر گردن بشریت حق بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه باید افکار و راه امام خمینی (ره) حفظ شود، گفت: امام حامی تمام مسلمانان جهان بود و از ظالمان در هر جای دنیا حمایت می کرد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.