به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در شورای اشتغال که در استانداری برگزار شد، افزود: در طرح 'مهارت آموزی در محیط کار' تامین اجتماعی سخت گیری می کند و برای همین بخش خصوصی تمایلی به انجام این کار ندارد چرا که به گفته او باید بخش خصوصی به تامین اجتماعی ثابت کند که نیرویی که برایش کار می کند نیروی کار نیست بلکه نیروی آموزشی است.
وی در باره بخش خصوصی نیز گفت: متاسفانه بخش خصوصی استان کرمانشاه ادبیات بازاریابی و لابی گری را نمی داند و برای همین نمی تواند جنسش را بفروشد.
در این جلسه یاور محمدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در خصوص طرح 'مهارت آموزی در محیط کار' گفت: این طرح همان استاد شاگردی به شیوه نوین است کسانی که در محیط عملی کار آموزش ببینند همانند کسانی که در مراکز فنی حرفه ای آموزش دیده باشند گواهینامه مهارت دریافت خواهند کرد.
او افزود: در سال 96 تعداد 243 نفر در قالب این طرح آموزش دیده اند و پیش بینی می شود که در سال 97 نیز تعداد هزار و 220 نفر نیز آموزش ببینند.
وی در خصوص وضعیت کلی آموزش های فنی حرفه ای استان در سال 96 نیز توضیح داد: تعداد 20 هزار نفر در مراکز دولتی و نیز تعداد 22 هزار نفر در مراکز خصوصی استان آموزش های فنی حرفه ای دیده اند.
هر چند به گفته او در نهایت 35 درصد این افراد موفق به دریافت گواهینامه مهارت نشده اند.
یاوری، آموزش های فنی و حرفه ای را شامل پایدار سازی شغلی، افزایش شایستگی ها و در نهایت آموزش از صفر تا صد عنوان کرد و افزود: در مجموع 25 درصد آموزش های فنی حرفه ای برای ایجاد اشتغال جدید انجام می شود که با توجه به پالایشی که از 12 هزار آموزش دیده در سال 96 انجام شد از 12 هزار نفر فقط 2 هزار و 700 هزار نفر صاحب شغل شده اند.
در این جلسه فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز ضمن انتقاد از کم بودن تسهیلات پرداختی به کارآموزان فنی حرفه ای خواست که این افراد بعد از آموزش رها نشوند چرا که به گفته او اگر افراد آموزش دیده نتوانند صاحب شغل شوند خود این موضوع باعث القای فضای ناامیدی در جامعه می شود.
رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به نبود مهارت هایی نظیر: کاشی کاری و سفت کاری در مناطق زلزله زده آموزش کوتاه مدت این مهارت ها را برای جمعیت بیکار جویای کار ضروری عنوان کرد.
خسرو شهبازی رییس جهاد کشاوزی استان کرمانشاه نیز گفت: با وجود افراد تحصیلکرده بسیاری که در استان داریم اما برای آموزش کشت محصولاتی مانند کلزا، چغندر قند و حفظ نباتات مجبوریم مربیانی از سایر استان ها بیاوریم.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.