مهرعلی حق گویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بسته تدوین شده در سال جاری به بنگاه های تولیدی در صورت جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود از مددجویان این نهاد به ازای هر نفر تا سقف 200 میلیون ریال و به تعداد پنج نفر تا یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس بنگاه های تولیدی در صورت بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز خود از جامعه هدف کمیته امداد تا 2 سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما نیز معاف می شوند.
حق گویان افزود: یکی از بسترهای مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ارائه آموزش های فنی و حرفه ای است و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
وی اظهار کرد: با تعاملات بسیار خوب مراکز آموزشی، دانشگاهی و مراکز فنی و مهارتی گروه های هدف این نهاد آموزش های لازم را فرا می گیرند.
به گفته این مسئول، گروه های هدف کمیته امداد در صورت مراجعه به مراکز خصوصی برای آموزش، هزینه های آن را دریافت می کنند و در مراکز دولتی نیز طبق تفاهم نامه معرفی و آموزش می بینند.
حق گویان افزود: سال گذشته نزدیک 290 هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد کشور آموزش های مهارتی را فرا گرفتند تا برای حرفه مورد نظر آماده شوند.
وی بیان کرد: آموزش های ارائه شده به مددجویان در راستای ایجاد اشتغال بوده و تحقق این امر به زمان بیشتری نیاز دارد و در مدت کوتاهی امکان پذیر نیست.
این مسئول ادامه داد: طی سال جاری برای 70 هزار نفر جامعه هدف کمیته امداد آموزش های طولانی مدت و برای حدود 70 هزار نفر دیگر آموزش های مقدماتی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته به کیفیت آموزش و مدت دوره ها توجه جدی شده تا اشتغال در مدت کوتاهی ایجاد شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش های حرفه آموزی نیز به دانش آموزان دبیرستانی مقطع دوم با توجه به نوع استعدادهای آنها ارائه می شود تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.