به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل اله رنجبر روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت یوم الله روز جهانی قدس در محل اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است.
رنجبر با تاکید براینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام راحل موجب دورشدن آسیب از انقلاب می شود، ادامه داد: امام خمینی (ره) به همگان نشان داد که می توان علاوه بر حفظ دین در ایجاد رفاه مردمی کوشید.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: باید هرچه در توان داریم در راستای تبیین ابعاد شخصیت این بزرگوار به کار ببندیم چرا که در موقعیت حساسی به سر می بریم و همه رسانه های وابسته به بیگانگان در تلاش هستند مردم ایران را نسبت به آرمان های دینی و ملی دلسرد کنند.
رنجبر با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در 18خرداد ادامه داد: تلاش بیگانگان در زمینه کمرنگ کردن این روز و مردم مظلوم فلسطین به خوبی مشهود است از همین رو باید در عرصه مقابله با دشمن و دفاع از ارزش ها، با جدیت بیشتر وارد میدان شویم.
وی با تاکید براینکه امروز هر اقدامی که موجب ناامیدی در بین مردم شود، خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب ناامیدی دشمنان می شود که باید این موج را بیش از گذشته به جامعه تزریق کرد.
وی ادامه داد: از مسئولان اداره تبلیغات اسلامی تقاضا داریم با برگزاری جلساتی با حضور هیات امنای مساجد، برای برگزاری آیین های ویژه ارتحال امام در این مراکز برنامه ریزی کنند و علاوه بر آن مردم را برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس تشویق نمایند.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همه بخشداران به ایجاد ستاد فرعی برگزاری آیین های ارتحال امام (ره) و روز قدس موظف هستند و لازم است که یک نسخه از نشست های این ستاد برای فرمانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارسال کنند.
وی یادآور شد، از سوی دیگر دهستان ها و روستاهای بزرگ به برگزاری این مراسم و پوشش دهی روستاهای اطراف اقدام کنند و در این آیین ها از روحانیون اعزامی استفاده کنند.
رنجبر پیشنهاد داد، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، جامعه بسیج پزشکی، واحدهای پزشکی ارتش و سایر ارگان ها مربوطه به نام و یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ارائه خدمات رایگان پزشکی در نقاط حاشیه نشین و مناطق محروم اقدام کنند.
رنجبر در بخش دیگری از سخنانش از 15 خرداد به عنوان نقطه عطف شروع قیام انقلابی مردم یاد کرد و گفت: گرامیداشت این روز نیز به نوعی حفاظت و بازگو کردن ارزش ها و آرمان های اسلامی است.
وی از دیدار با خانواده معظم شهدا به عنوان یک وظیفه دینی یاد کرد و گفت: باید همه دستگاه های خدمت رسان در صحنه حضور داشته باشند و حضور مدیران و کارکنان ادارات با دعوت از اقشار مردم در چنین مناسبت هایی الزامی و وظیفه ای انقلابی و اسلامی است.
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل در 14 خرداد از ساعت 18 و 30 دقیقه در مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.