به گزارش خبرنگار ایرنا ، کوروش محمودیان روز سه شنبه در کارگروه بهداشت و درمان با بیان اینکه این طرح از امروز در مناطق زلزله زده گیلانغرب آغاز شد و تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت، افزود: با اقدام های صورت گرفته 22 نقطه کانون بحران در این شهرستان شناسایی شده است.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته، تاکنون موردی از شیوع بیماری های واگیردار در گیلانغرب مشاهده نشده است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب ، بر ضرورت ساماندهی وضعیت کشتارگاه ها ، جمع آوری کشتارهای خیابانی و غیرمجاز خانگی و جلوگیری از عرضه مرغ زنده در راستای جلوگیری از شیوع بیماریهای مرتبط با فرآورده های خام دامی تاکید کرد.
محمودیان ، همچنین بر لزوم جمع آوری و ساماندهی فوری نخاله های ساختمانی ناشی از آواربرداری از مناطق زلزله زده گیلانغرب تاکید کرد و خواستار اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در این زمینه شد.
شاپور جهانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز در این جلسه از اجرای طرح انتخاب سه روستا به عنوان روستاهای سالم و همچنین برگزاری مجمع سلامت شهرستان در اوایل تیر امسال خبرداد.
ترمیم شکستگی های خطوط انتقال آب آشامیدنی ، رفع مشکلات کشتارگاه شهر گیلانغرب ، ایجاد سالن پیش سرد در کشتارگاه ، ساماندهی نخاله های ساختمانی و تشدید بازرسی های بهداشتی از جمله مصوبه های این کارگروه بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.