سردار منوچهر امان اللهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کار بازسازی پاسگاه های مناطق مرزی که خسارت های جزیی دیده بودند، اکنون آغاز شده و برخی از پاسگاه ها نیز به صورت کامل تعمیر شده اند.
وی افزود: کارهای کارشناسی به منظور بازسازی پاسگاه ها و کلانتری های کاملا تخریب شده نیز به پایان رسیده و برای شروع عملیات بازسازی آنها منتظر تامین اعتبار هستیم.
فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به حضور نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده، گفت: تخریب ساختمان های انتظامی تاثیری در روند خدمات دهی پلیس به مردم نداشته و ماموران ما در بخش های بازسازی شده پاسگاه ها، با استفاده از کانکس و چادر به مردم خدمات می دهند.
سردار امان اللهی اعلام کرد: تاکنون 25 ایستگاه پلیس را در محلات مختلف شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب راه اندازی کرده ایم.
وی با بیان اینکه پرسنل ناجا از لحظات نخست زلزله در منطقه حضور داشتند، گفت: علاوه بر سرپل ذهاب پایگاه های پلیس در دیگر نقاط زلزله نیز فعال هستند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه ادامه داد: نیروهای پلیس مستقر در مناطق زلزله زده، ارائه خدمات، تامین امنیت و نیز پاسخگویی به مردم را برعهده دارند.
امان اللهی تصریح داشت: تاکنون بالغ بر 10 هزار نیروی پلیس از استان های مختلف در مناطق آسیب دیده استان حضور یافته اند و علاوه بر این به تامین امنیت محموله های کمک های مردمی می پردازند.
وی به حضور پررنگ پلیس در این مناطق اشاره کرد و گفت: با کاهش التهاب های اولیه و تغییر شرایط، برای افزایش خدمات دهی و حفاظت از اموال مردم یک پوشش محله ای را با فعال کردن ایستگاه ها و گشت های خودرویی پلیس بخصوص در شهر سرپل ذهاب برقرار کرده ایم.
فرمانده انتظامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمام ورودی ها و خروجی های شهر سرپل ذهاب از همان روز نخست حادثه زلزله توسط پلیس بررسی و موارد مشکوک را کنترل می کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.