محمودرضا نیازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله 21 آبان 96، این اداره کل به دلیل حجم بالای عملیات بازسازی و گستردگی مناطق آسیب دیده تمام توان کارشناسی خود را برای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی قابل عرضه در این مناطق به کار گرفت.
وی ادامه داد: نزدیک به 200 مورد نمونه برداری و آزمون از مصالح ساختمانی مورد استفاده در مناطق زلزله زده مانند بتن آماده، شن و ماسه، میلگرد، آجر و سیمان انجام گرفته که یکصد مورد آن در مورد بتن آماده بوده است.
نیازی افزود: همچنین در سال گذشته 386 مورد بازرسی و 178 مورد نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان برای تطبیق فرآورده با استانداردهای ملی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفت.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه ادامه داد: این بازرسی ها منجر به صدور 27 مورد اخطار به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی شده، ضمن اینکه خط تولید 11 واحد نیز به دلیل نداشتن کیفیت لازم و رعایت نکردن الزام های استاندارد از طریق مراجع قضایی پلمب شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع ساختمانی، 130 واحد تولیدی فعال در استان کرمانشاه زیرپوشش این اداره کل قرار دارند، گفت: از این تعداد، 42 واحد در زمینه تولید فرآورده بتن آماده و سنگدانه مورد مصرف در بتن فعالیت دارند.
نیازی همچنین با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد عهده دار سیاست گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی در کشور می باشد، افزود: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی را مورد بازرسی قرار می دهند.
وی در پایان با بیان اینکه بخش عمده ای از فرآورده مصالح ساختمانی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار داشت: با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، هرگونه تولید، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.