به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که با ریاست استاندار برگزار شد، بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا برداشت های غیرقانونی از رودخانه ها تاکید کرد.
وی در ادامه از اجرای طرح بیمه منازل روستایی قزوین برای اولین بار در کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه از اجرای طرح امداد و نجات نوروز از 25اسفندماه سال جاری تا 15فروردین ماه سال97 خبر داد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال به منظور مقابله با حوادث این روز، فرمانداران شهرستان ها لازم است از قبل اقدامات پیشگیرنده را تدارک ببینند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز با اولویت اماکن مسکونی و تجاری و اراضی کشاورزی برای جلوگیری از کاهش مخاطرات باید در دستور کار قرار بگیرد.
ایرج زاهدپور در ادامه به برخی اقدامات و برنامه های مدیریت بحران استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها شناسایی مخاطرات بحران زای شیمیایی واحدهای تولیدی است که با مطالعه 402 شرکت فعال در این زمینه ، 94 شرکت با ریسک بالا، 59 شرکت با ریسک متوسط و 249 شرکت با ریسک پایین بوده اند و اولویت ما در در این زمینه شرکت های با ریسک بالا است.
وی ادامه داد: در این راستا بزودی تیمی متشکل از نماینده فرمانداری، آتش نشانی، محیط زیست و علوم پزشکی فهرستی از اقدامات مورد نیاز را طرح و ارایه می کنند و نقاط ضعف این واحدها را برای اصلاح و رفع تذکر می دهند.
زاهدپور خاطرنشان کرد: مطالعه پهنه بندی خطر زلزله برای شهر قزوین نیز در دستور کار قرار دارد و یک سند آموزشی نیز برای کل دستگاه های اجرایی در این خصوص تهیه کرده ایم.
وی ، ایجاد شبکه بی سیم مدیریت بحران را نیز از دیگر موارد عنوان کرد و افزود: 12 شرکت خدماتی و امدادی به این شبکه متصل هستند که امیدواریم این خط توسعه یابد.
این مسئول همچنین با توجه به قرار گرفتن شمال قزوین در گسل زلزله از اخذ مجوز یک ایستگاه زلزله نگاری جدید باهمکاری موسسه ژئوفیزیک خبر داد.
زاهدپور همچنین با اشاره به حوادث مختلف در سال جاری گفت: با زلزله اخیر در مناطق غرب کشور دستگاه های امدادی قزوین بلافاصله در ساعت های اول به این مناطق مختلف اعزام و خدمات رسانی خود را آغاز کردند.
زاهدپور افزود:در روزهای بعدی زلزله نیز کمک های مردمی و دولتی از قزوین به این مناطق سرازیر شد و در مرحله بعدتر نیز دستگاههایی همچون بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی در کرمانشاه را برعهده گرفتند.
وی ادامه داد: در فصل تابستان نیز آتش سوزی وسیعی در مراتع طارم سفلی اتفاق افتاد که در این حادثه نیز با همدلی و همکاری بین دستگاه های مختلف امدادرسان موفق شدیم این حریق گسترده را پس از 24 ساعت خاموش کنیم.
زاهدپور افزود:در زمستان نیز با ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور به قزوین شاهد بارش نسبتا سنگین برف و مسدودشدن راه های اصلی و روستایی بودیم و تمام دستگاه ها از جمله هلال احمر، راهداری و اورژانس و سایر دستگاه ها ورودی جدی در خدمت رسانی به افراد گرفتار در برف داشتند که جای قدردانی دارد.
وی همچنین گفت: بر اثر این بارش، 12هزار و 500 مسافر گرفتار در برف اسکان یافته و 2هزار و 500 خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شدند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.