علی اکبر اختری روز سه شنبه به دنبال تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در راهروهای این دانشگاه به خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون، سال های تحصیلی دانشجویان در مقطع کارشناسی هشت ترم معادل چهار سال است و دانشجویان در صورتی که در طول این مدت موفق به دانش آموختگی نشوند، باید برای تحصیل خود هزینه پرداخت کنند.
وی اظهار داشت: براین اساس در دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز تصمیم بر آن شد که دانشجویان ورودی سال 93 به بعد در صورتی که در هشت ترم دانش آموخته نشوند باید برای ادامه تحصیل خود هزینه پرداخت کنند که این موضوع مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته است.
رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: با توجه به سخت بودن درس های ارائه شده در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ما این خواسته دانشجویان را به حق می دانیم و به دنبال آن هستیم که از طریق مذاکره با وزارت علوم و هیات امنای دانشگاه سال تحصیل دانشجویان را به 9 ترم افزایش دهیم.
اختری در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مطالبات و خواسته ها باید در فضایی آرام و منطقی مطرح شوند، گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه باید مطالبات قانونی خود را با آرامش مطرح کنیم تا زمینه برای سو،استفاده دشمنان فراهم نشود.
دانشگاه صنعتی کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران است که با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، تأمین نیازهای صنایع گوناگون موجود در استان و منطقه غرب و توسعه فناوری‌های نوین در صنایع مختلف از بهمن سال 1386 کار خود را آغاز کرد.
هم اکنون در دانشگاه صنعتی کرمانشاه در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده های انرژی و فناوری اطلاعات، حدود 2 هزار دانشجو شاغل به تحصیل و۵۲ عضو هیات علمی، مشغول به فعالیت می باشند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یکصد هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی و غیردولتی است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.