به منظور آشنایی، مهارت و دانش افزایی فناوران، کارگاه آموزشی «مالکیت فکری و اصول ثبت اختراع» در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل در حاشیه این کارگاه گفت: آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری و ارزش گذاری آن، حقوق پتنت، چارچوب و موارد قانونی، روند ثبت اختراع داخلی و خارجی، معاهدات بین المللی مالکیت فکری، استراتژی های جستجوی ثبت اختراع بین المللی، ارزش تجاری، ارزش گذاری فناوری و نگارش متن اختراع و ادعانامه از سرفصل های اصلی این کارگاه بود. 
مهران محمدی طول مدت کارگاه آموزشی را 6 ساعت عنوان کرد و افزود: کارگاه آموزشی مذکور با حضور دانشجویان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های اردبیل و فناوران مراکز رشد برگزار شد که دکتر حسین واثقی دودران و سولماز چرایی به بیان موضوعات مهم در خصوص مالکیت فکری و اصول ثبت اختراع پرداختند. 
وی با اشاره به اهمیت آشنایی فناوران با روند ثبت اختراع یادآور شد: مالکیت فکری بایستی از امنیت و محافظت لازم برخوردار باشد چرا که محصول هوش انسانی است و در مقایسه با کالا و خدمات، ویژگی بالایی دارد. 
محمدی سهولت عرضه و مداومت بقا بر اثر مصرف را از اهمیت مالکیت فکری برشمرد و ادامه داد: در چرخه نوآوری، حقوق مالکیت فکری حلقه مکمل به شمار می آید که به وسیله آن پس از خلق ایده، امکان تجاری سازی را تسهیل می نماید. 
گفتنی است درکارگاه آموزشی«مالکیت فکری و اصول ثبت اختراع» به سوالات حاضران پاسخ داده شد  و مدرسان کارگاه با ذکر مصادیقی جزئیات لازم را تشریح کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.